English

استاندار ایلام:

پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام در دستور کار قرار گیرد

استاندار ایلام گفت: پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام که جزو مصوبات سفر رییس جمهور است باید حداکثر تا ماه آینده جهت تکمیل به پیمانکار واگذار شود.

پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان ایلام اظهار داشت: باید برای مشکل تامین آب و اصلاح و توسعه شبکه توزیع در استان به صورت جهادی اقدام شود و این مهم با همت و همراهی سایر دستگاه‌ها شدنی است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، در حال حاضر شهرداری ایلام روزانه ۳۰ مترمکعب از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند که در صورت تکمیل تصفیه‌خانه پساب ایلام این میزان به صفر خواهد رسید.

استاندار ایلام تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با همکاری مجموعه‌های ذیربط تلاش کند طی مدت یک ماه آینده این پروژه را جهت تکمیل به پیمانکار واگذار کند چرا که در غیر این صورت با کمبود آب آشامیدنی در شهر مواجه خواهیم شد.

بهرام‌نیا یادآور شد: آب سد گلال برای استفاده آب شرب مد نظر است و در این خصوص بخش صنعت باید از پساب‌ها استفاده کند.

استاندار ایلام بیان کرد: باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های منظم برای سال کم‌بارشی که در پیش داریم پیشگیری‌های لازم را بعمل آوریم تا مانند برخی استان‌ها با مشکل کم‌آبی و بحران مواجه نشویم.

وی با اشاره به فرسودگی برخی شبکه‌های توزیع و انتقال آب در استان، تاکید کرد: شبکه‌های توزیع و انتقال آب دارای مشکل است و با توجه به عمر زیاد این شبکه‌ها، پرت و هرز آبی زیادی در سطح شهر ایلام صورت می‌گیرد بنابراین شرکت آب و فاضلاب استان باید تلاش کند متناسب با اعتبارات بخشی از این شبکه‌ها را مرمت کند.

استاندار ایلام اضافه کرد: چاه‌های غیرمجاز آب در سطح استان نداریم، ۲ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۰ حلقه در سطح شهر ایلام است و در مواقع اضطراری باید از این چاه‌ها جهت مصارف شرب استفاده کرد.

بهرام‌نیا ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای ایلام نیز باید با کشاورزان که دارای مجوز چاه هستند، قرارداد منعقد کرده تا در مواقع اضطراری از این چاه‌ها نیز بهره گرفت.

وی، تغییر الگوی کشت را راهکار اساسی برای برون رفت از بحران کم‌آبی در استان بیان کرد و گفت: تغییر نوع کشت از طرف وزارت جهاد کشاورزی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و در این نوع کشت اولویت ما کشت‌های کم آب‌بر است.

استاندار ایلام از هوشمندسازی چاه‌های استان خبر داد و افزود: تمامی چاه‌های استان هوشمند می‌شوند و در این راستا با افرادی که بیش از حد مجاز از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه