English

ادریس قائمی:

حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی تنها ۲۸ درصد است

مدیر بهره برداری تاسیسات آبی آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی با مشکل بی‌آبی مواجه هستیم، اولویت نیز تامین آب شرب است.

حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی تنها ۲۸ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ادریس قائمی مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: تنها ۲۸ درصد از حجم ذخیره سدهای استان آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

قائمی همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد: در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان ۴۳۴ میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۵۸۹ میلیون متر مکعب بود.

مدیر بهره برداری تاسیسات آبی آب منطقه‌ای خراسان رضوی همچنین افزود: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی با مشکل بی‌آبی مواجه هستیم، اولویت نیز تامین آب شرب است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و با رعایت برخی محدودیتها، حداقل با کمترین تنش، وضعیت تامین آب شرب در استان مدیریت شود و تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذرانیم.

وی یادآور شد: با ادامه روند کم‌آبی و کاهش بارندگی‌ها در سالهای پیش‌رو به مشکل بر خواهیم خورد و باید اقدامات لازم در زمینه مدیریت مصرف، مدیریت تولید و مدیریت توزیع با جدیت دنبال شود.

قائمی در خاتمه با اشاره به سدها ی استان اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است که هم‌اینک کمتر از یک سوم حجم این سدها آب دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه