English

حسین اسماعیلیان:

پایین‌ترین سرانه مصرف آب مربوط به مشهد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: ۸۰ درصد آب شرب بازچرخانی می‌شود و به چرخه منابع باز می‌گردد، حتی آب مصرفی هم وارد فاضلاب شده و به چرخه برمی‌گردد، اما در مورد روستا‌ها وضعیت متفاوت است.

پایین‌ترین سرانه مصرف آب مربوط به مشهد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد:  امسال سال سختی در خصوص تامین آب شرب در پیش داریم و بیش از دو دهه است که در مشهد خشکسالی داریم.

اسماعیلیان در ادامه تصریح کرد: خشکسالی در دو سال اخیر با توجه به کاهش ۶۲ درصدی بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت بی سابقه بوده و تداوم آن در سال آبی جاری با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی شرایط ویژه به وجود آورده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: یکی از اقدامات خوبی که در بحث آب و فاضلاب انجام شده ، ثمره تلاش‌ها در این زمینه در مصوبات سفر استانی رئیس جمهور با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و در مجموع برای کلان شهر مشهد بیش از ۵هزار میلیارد تومان برای بخش آب و فاضلاب پیش بینی شد.

وی ادامه داد: بخشی از این اعتبار برای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد تخصیص داده شده که هم اکنون نیز در حال انجام است و در حال حاضر هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است و کمترین میزان نسبت به شهر‌های بزرگ را دارد،

اسماعیلیان متذکر شد: تلاش داریم این ۹ درصد کاهش یابد، ضمن اینکه هدر رفت آب در بخش توزیع به منظره از دست دادن آب نیست، زیرا آب به چرخه برمی‌گردد. این مساله از منظر اقتصادی مهم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت تاکید کرد: ۸۰ درصد آب شرب بازچرخانی می‌شود و به چرخه منابع باز می‌گردد، حتی آب مصرفی هم وارد فاضلاب شده و به چرخه برمی‌گردد، اما در مورد روستا‌ها وضعیت متفاوت است و تاسیسات روستا‌ها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز فعلی نیست.

وی همچنین اظهار کرد: ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد و اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای روستا‌های استان اعتبار تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت ابراز کرد: امید است ظرف دو سال آینده مشکلات در این حوزه مرتفع شود، منابع تامین آب روستا‌ها عمدتا چاه‌ها هستند و در این راستا اقدامات خوبی در مجتمع امام علی (ع) صورت گرفته است و خوشبختانه مشکل آب روستای فرخد نیز حل شده است.

وی یادآور شد: قطعی برق در تامین آب شرب تاثیرگذار است و از سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد و هماهنگی در آن جلسات با شرکت توزیع برق صورت گرفت که امید است با مدیریت خوب مشکلات سال گذشته به وجود نیاید،

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: پایین‌ترین سرانه مصرف آب مربوط به مشهد است و علت این است که پهنه‌بندی و مدیریت مصرف انجام شده است، در حال حاضر سرانه مصرف آب در مشهد در روز ۱۲۰ لیتر است که این میزان می‌تواند به ۷۰ لیتر کاهش یابد و تا زمانی که آب ارزش اقتصادی خود را پیدا نکند تاثیر لازم را نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه