English

امین قصمی:

آب خلیج فارس به رضوان خواهد رسید

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آبفا هرمزگان، طرح آبرسانی به رضوان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان و یزد آغاز شد.

آب خلیج فارس به رضوان خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان صبح امروز (۲۷ شهریورماه) در مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی به رضوان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان و یزد تشریح کرد: از زمان بهره برداری پروژه آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس با دستور و پیگیری استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استفاده حداکثری از این ظرفیت به عنوان یک کلکتور اصلی در مسیر تا مرز استان کرمان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار گرفت.

وی افزود: در راستای استفاده سهم هرمزگان از این ظرفیت، در ابتدا آب شهر خمیر و روستاهای مسیر از این پروژه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بصورت کامل انجام و مردم این شهر از آب شرب پایدار بهره مند شدند و دومین منطقه بهره مند از این آب شیرین کن، رضوان بود که عملیات آن امروز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اضافه کرد: در ادامه دریافت سهم هرمزگان از این ظرفیت، نیاز آبی روستاهای شمال بندرعباس از خط مذکور تامین خواهد شد.همچنین با دستور استاندار هرمزگان طرح تامین آب حاجی آباد در آینده از این خط انجام خواهد شد.

قصمی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: در قدم اول، آب رضوان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال از ایستگاه شماره ۳ خط انتقال آب خلیج فارس، آب خلیج فارس به رضوان خواهد رسید و در افق طرح نیز شهر فین از این خط بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای خط انتقال، حدود شش هزار نفر از جمعیت رضوان از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد، افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه