English

با حضور رئیس جمهور؛

بهره برداری از دو طرح تامین آب در هرمزگان

طی امروز دو طرح بزرگ تأمین آب آشامیدنی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در هرمزگان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دو طرح تامین آب در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طی امروز مرحله نهایی آب شیرین‌کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس و تصفیه خانه سرنی شهرستان میناب با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در هرمزگان به بهره برداری رسید.

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: در این مرحله، ۶۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب شیرین‌کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس به بهره برداری رسید، پیش از این نیز دو مرحله از این آب شیرین‌کن به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب، در سال‌های ۹۷ و ۹۹ به بهره‌برداری رسیده بود.

امین قصمی افزود: برای اجرای کامل این طرح ۲۰۴ میلیون دلار هزینه شده است، اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال از آب شیرین کن تا مخازن داماهی بندرعباس، ساخت مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی داماهی و پست برق از اقداماتی است که برای اجرای این طرح صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اذعان داشت: با بهره برداری از مرحله نهایی آب شیرین‌کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس، یک میلیون نفر در چهار شهر، ۹ شهرک و ۲۵ روستا از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

امین قصمی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش حجم نیاز آبی کلان شهر بندرعباس به ۱۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، کاهش حجم انتقالی آب از منابع سطحی سد‌های استقلال و شمیل و نیان و ایجاد پایداری نسبی است.تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب نیز با هدف تأمین آب آشامیدنی ۸۶۴ هزار نفر، امروز به بهره‌برداری رسید.

حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: تصفیه خانه سرنی با ظرفیت ۲ مترمکعب در ثانیه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

 

 وی افزود: این تصفیه خانه دارای بخش‌های اصلی هوادهی، زلال سازی، فیلتراسیون و کلرزنی است. سد سرنی علاوه بر تأمین سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب نیاز آب آشامیدنی منطقه، چهار میلیون متر مکعب آب نیز در راستای حفظ تعادل سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان میناب تأمین خواهد کرد.

گفتنی است؛ تصفیه خانه سد سرنی در مدت سه سال ساخته شد.در زمان ساخت این طرح برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده بود،سد مخزنی سرنی هرمزگان در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب واقع شده است، دسترسی به سد از جاده آسفالت بندرعباس-میناب و سپس از میناب به دشت کریان امکان پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی