English

ابراهیم علوی:

آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت شبکه آب شرب بجستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز و شامل احداث مخزن ذخیره آب برای افزایش توان ذخیره‌سازی و تاب‌آوری شهر در برابر قطع جریان آب خطوط انتقال و سایت آب شیرکن است.

آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت شبکه آب شرب بجستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب شرب بجستان و آغاز عملیات اجرایی این طرح در این شهرستان.

علوی افزود: شکستگی خط انتقال در فاصله ۲۷ کیلومتری از دشت منصوری به دلیل فرسودگی و کمبود ظرفیت مخازن آب در بجستان مهمترین علت کاهش فشار و قطع آب خط انتقال در این شهر طی روز‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: تا زمان انجام عملیات ترمیم خط انتقال توسط گروه‌های رفع اتفاق، خط انتقال آب به دلیل کمبود ظرفیت مخازن ذخیره، خالی از آب شد و موجودی مخزن بجستان هم مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه شهروندان با چند ساعت قطعی آب مواجه شدند.

وی در ادامه متذکر شد: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل رفع اتقاقات آب و فاضلاب بجستان در ساعت ۲۴ روز دوشنبه مشکلات رفع و به تدریج نقاط مختلف این شهر هر چند کم فشار تا اواسط روز سه‌شنبه ۲۴ خردادماه آب وصل شد.

علوی اضافه کرد: آب این شهر از دشت منصوری به طول ۳۳ کیلومتر منتقل می‌شود و قدمت و فرسودگی خط انتقال آن باعث می‌شود، در فصول گرم مانند تابستان با توان نهایی خودش آب را انتقال دهد، که در این شرایط شبکه تاب فشار را نیاورده و دچار ترکیدگی‌های مستمر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: این پروژه‌ها شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت سه هزار متر مکعب برای افزایش توان ذخیره‌سازی و تاب‌آوری شهر در برابر قطع جریان آب خطوط انتقال و همچنین ساخت یک باب مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و سوله برای اجرای سایت آب شیرکن با ظرفیت بالاتر است.

وی اظهار کرد: عقد قرارداد اجرای پروژه‌های مزبور انجام شده و عملیات اجرایی آن‌ها حداکثر تا یک سال آینده اتمام و به بهره برداری می‌رسد، همچنین مطالعات احداث یک ایستگاه پمپاژ بین راهی جهت کاهش حوادث خط انتقال آب در شهرستان بجستان نیز در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین یادآور شد: برای کیفی سازی آب بجستان، احداث یک آب شیرین کن در دست انجام است که در سریع‌ترین زمان ممکن در دست انجام است.

علوی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین یک حلقه چاه که در سنوات گذشته در منطقه درزاب بجستان حفر شدند باید تجهیز شود تا در زمانی که خط انتقال دچار مشکل می‌شود، شهر با کمبود و بی آبی مواجه نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه