English

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین:

کارفرمایان از اتباع مجاز دارای کارت کار استفاده کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین بر استفاده کارفرمایان از اتباع مجاز دارای کارت کار تاکید کرد.

 کارفرمایان از اتباع مجاز دارای کارت کار استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، خسرو طریقی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین در این‌باره گفت: در استان قزوین فقط اتباع و مهاجرین مجاز به سکونت در بخش مرکزی قزوین و کوهین بوده که اصطلاحا منطقه سبز برای حضور اتباع است. وی افزود: اتباع فقط در مناطق مجاز می‌توانند مباحث مربوط به تحصیل، اشتغال و اسکان خود را با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین، آموزش و پرورش و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دنبال کرده و تردد داشته باشند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین عنوان کرد: یکی از مباحث جدی که در استان دنبال می‌شود این است که کارفرمایان باید از اتباع مجاز دارای کارت کار در حوزه کاری مشخص شده استفاده کنند حتی در مناطق مجاز یا سبز استان هم چنانچه تبعه‌ای فاقد کارت کار باشد، کارفرما نمی‌تواند به هیچ عنوان از آن‌ها استفاده کند.

این مسئول عنوان کرد: چنانچه کارفرمای ایرانی از اتباع فاقد کارت کار و مجوز رسمی استفاده کند، مرتکب تخلف و مشمول جریمه شده و مطابق قوانین تعریف شده با کارفرما و کارگر تبعه خارجی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، طرح دیگری در ارتباط با اتباع دنبال می‌شود که درباره بحث سرمایه‌گذاری اتباع خارجی است. این طرح از سوی سازمان ملی مهاجرت از اواخر سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است. طریقی اضافه کرد: براساس این طرح، اتباع خارجی که در استان دارای برگه‌های سرشماری هستند باید به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند و در بحث سرمایه‌گذاری اتباع خارجی که تعریف شده حتما مشارکت جدی داشته باشند تا بتوانند از خدمات تکمیلی استفاده کنند.

وی در توضیح طرح سرمایه‌گذاری اتباع خارجی گفت: اتباع باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در بانک عامل که بانک ملی تعریف شده، طی ۱۰ قسط واریزی به حساب خودشان داشته باشند که این مبلغ مدت یک سال قابل‌برداشت نیست و در چرخه تولیدی استان از آن استفاده می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: مشاورین املاک به هیچ عنوان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل اتباع نباید قرارداد سکونت و اجاره‌نامه برای اتباع تنظیم کنند.

وی در پایان گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلات موجود در سطح استان، عدم‌هماهنگی و همراهی مشاورین املاک در بحث اجاره دادن منازل به اتباع است که باید با هماهنگی اداره کل اتباع اقدام به این کار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه