English

عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام تشریح شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم است.

عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام تشریح شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، هادی صبور مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام به تشریح اقدامات انجام شده توسط این مدیریت در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در سال ۱۴۰۱ و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت ها از اقدامات این مدیریت طی دولت سیزدهم بوده است. 

وی تبدیل وضعیت ۹۵ نفر از نیروهای ایثارگر مدیریت درمان ایلام در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: نصب دستگاه OPG برای اولین بار در بیمارستان های دولتی استان، نصب و راه اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل بیمارستان شهدای زاگرس جهت اعمال، اورتوپدی و مغز و اعصاب، افزایش شیفت پزشکان عمومی در شیفت صبح و شب، خرید دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهدای زاگرس در راستای افزایش خدمت رسانی به بیمه شدگان استان و... از دیگر اقدامات این مدیریت در دوسال گذشته است.

این مسئول همچنین به تجهیز و به روزسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس اشاره کرد و گفت: استخدام و تبدیل وضعیت ۱۲۰ نفر نیرو در دولت سیزدهم در بیمارستان شهدای زاگرس به پیمانی و ماده 20 در سال ۱۴۰۱ انجام گرفته است.

وی احداث ساختمان مشترک با اداره کل تامین اجتماعی با پیشرفت فیزیکی ۶۱ را از پروژه های مهم این دولت در حوزه درمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: پروژه مرکز جراحی محدود و سرپایی نیز با زیربنا ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع در ۴ طبقه در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی به درمانگاه شماره ۲ شهر ایلام اشاره کرد و گفت: این پروژه با زیربنا ۲هزارو ۶۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲هزار ۱۴ متر مربع در ۴ طبقه اجرا می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با اشاره به تحویل موقت درمانگاه شهرستان مهران گفت: منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار آن هستیم و نصب تمامی تجهیزات اداری، درمانی و سیستم های سرمایشی گرمایشی این درمانگاه انجام شده است.

وی همچنین در خصوص درمانگاه شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: بهسازی اتاق های ریاست، اداری و مالی در درمانگاه دهلران، احیا و راه اندازی انبار دارویی، واتاق CPR به صورت استاندارد، نوسازی و تغییرات در قسمت های مامایی، تزریقات، اتاق نگهبانی، ایجاد اتاقک، نصب و راه اندازی ژنراتور، تجهیز وسایل اتاق CPR به صورت استاندارد، جذب دندانپزشک و احیای این واحد، جذب نیروی درمانی و اداری درپست های بلاتصدی طبق چارت تشکیلاتی، افزایش تعداد دارو، افزایش ساعت کاری مرکز و فعالیت مرکز بصورت دو شیفت، افزایش تعداد پزشکان درمانگاه، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال از اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته در این درمانگاه است.

این‌مسئول در ادامه همچنین به تایید ملک جهت راه اندازی درمانگاه شهرستان آبدانان و همچنین برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: همچنین اخذ مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره شهر نیز انجام شده و مجوز حصارکشی نیز اخذ شده و بزودی وارد فاز مناقصه و پیمانکار آن مشخص می شود.

وی به اخذ مجوز ساخت درمانگاه در سرابله اشاره کرد و افزود: خرید زمین توسط کارشناسان تایید شده و این مهم بزودی انجام می پذیرد.

صبور اضافه کرد: رایزنی‌هایی با مسئولان شهرستان ایوان نیز جهت خریداری زمین به منظور ساخت درمانگاه انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی نسخه ها در دولت سیزدهم الکترونیکی شده ابراز داشت: درسال ۱۴۰۲ بیمه های پایه مکلف به عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی شده و دربحث بیماری های خاص و صعب العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است.

صبور همچنین به حمایت از زوج های نابارور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات قابل قبولی در این خصوص از سوی دولت انجام شده و مدیریت درمان تامین اجتماعی نیز مطلوب عمل کرده است. 

وی به اقدامات این مدیریت در اربعین اشاره کرد و گفت: ارائه 26 هزار خدمت توسط پایگاه‌های درمانی از جمله پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم ها، سرم تراپی، داروخانه و آزمایشگاه از جمله اقداماتی است که با اعزام نیروهایی از استان‌های معین به نحو مطلوب انجام شده است.

این مسئول اظهار داشت: پایگاه درمانی مدیریت درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی پس از استقرار در محل تعیین شده در پایانه مرزی مهران خدمات درمانی شامل پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، تزریقات برادران و خواهران، سرم تراپی، داروخانه، کانکس سرد، و همچنین آزمایشگاه بوده که این خدمات را بصورت کاملاً رایگان و شبانه روزی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه نموده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع خدمات این پایگاه به تعداد ۲۶ هزارو ۷۵ نفر ارائه گردیده که شامل ۹ هزارو ۳۱۰ ویزیت پزشک عمومی و متخصص، ۸هزارو ۶۲۰ نفر خدمات داروخانه، ۴هزار و ۱۷۱ نفر خدمات پرستاری و سرم تراپی برادران، ۳ هزارو ۲۲۸خدمات پرستاری و سرم تراپی خواهران، ۳۷۴ خدمات آزمایشگاه و ۳۲۷ نفر نیز خدمات دندانپزشکی بوده است.

این مسئول خدمات ارائه شده توسط مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته را بیش از ۱ میلیون ۶۰۵ هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۴۷ هزار ویزیت پزشک عمومی، حدود ۷۸ هزار ویزیت پزشک متخصص، ۶۱۶ هزار داروخانه، ۴۶ هزار دندانپزشکی و ... از جمله این خدمات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه