English

استاندار سمنان در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری موج مطرح کرد،

سمنان در جستجوی آب پایدار؛ تلاش برای رهایی از خشکسالی ۱۸ ساله

استاندار سمنان گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان سمنان نبود آب پایدار در استان است چراکه استان سمنان استان خشکی بوده و نزدیک به 18 سال است که با خشکسالی مواجه است.

سمنان در جستجوی آب پایدار؛ تلاش برای رهایی از خشکسالی 18 ساله

سید محمدرضا هاشمی؛ استاندار سمنان در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار کرد:‌ یکی از دغدغه‌های ما در استان سمنان نبود آب پایدار در استان است چراکه استان سمنان استان خشکی بوده و نزدیک به 18 سال است که با خشکسالی مواجه است.

هاشمی گفت: برای بعضی از پروژه‌هایی که نیاز به تزریق اعتبار بوده است از طرف دولت حمایت شده‌ایم که از جمله آنها حفر چاه، احداث سد، خط انتقال و ... بوده است اما آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم پیگیر تأمین آب پایدار برای استان هستیم.

استاندار سمنان  تصریح کرد: در گذشته بیش از 50 روستا با تانکر آبرسانی می شد که امروز 20 روستا کاهش پیدا کرده است. 

وی گفت: در حوزه مناطق حادثه‌خیز، بزرگراه آقا علی بن موسی الرضا را داریم . 650 کیلومتر بزرگراه رفت و 650 کیلومتر برگشت و درمجموع 1700 کیلومتر است. استان سمنان یک استان یکنواختی است. رئیس‌جمهور در جلسه اخیر دستور دادند تا  تعداد زیادی از نقاط حادثه‌خیز در مسیر اصلی برطرف شود.

هاشمی با بیان اینکه سالانه 20 میلیون زائر از این مسیر عبور می‌کنند تصریح کرد:‌ ما به دنبال مدت ماندگاری مسافر هستیم و به دنبال هدایت مردم در شهر، مناطق گردشگری، دید و بازدیدها و کمتر شدن تصادفات است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته بیش از 30 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که قریب به 70 درصد نقاط حادثه‌خیز برطرف شده است که البته مسیرهای فرعی نیز باید شناسایی و مشکلات آنها برطرف شود چراکه نزدیک به 970 هزار کیلومتر وسعت استان است.

استاندار سمنان گفت: 4 مجتمع بین راهی اخیراً افتتاح کردیم و 36 مجتمع بین راهی داریم که 4 تا از‌ آنها در دو سال اخیر افتتاح شده است و از همین تریبون اعلام می‌کند که هرکسی در حوزه سرمایه‌گذاری مجتمع‌های بین راهی حاضر به همکاری باشد ما تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهیم. 

وی تأکید کرد: البته ما به دنبال مجتمع‌های بین راهی باکیفیت هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور پنجشنبه به استان سمنان می رود/کمبود نیروی کارگری اصلی ترین دغدغه استان

پروژه های عمرانی استان سمنان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه