English

ایجاد شهر زیر آب در جزیره هرمز

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: بدنبال ساخت شهر زیرآب به مانند شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش در هرمز هستیم.

ایجاد شهر زیر آب در جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی فیروزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جشنواره بین المللی در مسیر جرون اظهار داشت: سرمایه اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است و فرهنگ ریشه اصلی آن در توسعه اقتصادی است.

فیروزی بیان داشت: جزیره هرمز یکی از مهمترین قطب های گردشگری در جنوب ایران تلقی می شود و این جزیره با دارا بودن ظرفیت های بالقوه می تواند در راستای توسعه فرهنگی، اقتصادی، گردشگری نقش بسزایی را ایفا کند.

وی اذعان داشت: برای پیشرفت جزیره هرمز، لازم است که اقلیم گردشگری جزایر ایران را مورد ارزیابی قرار دهیم. 

گردشگر پذیر باشیم نه گردشگر گریز

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ابراز داشت: بومیان جزیره هرمز برای بهبود کیفیت زندگی شان، از طریق پذیرش گردشگران به جزیره می توانند، زمینه های اشتغالزایی بین جوانان، ارتقا مهارت بوم گردی، ارتقاء توسعه زیر ساخت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری را در جزیره هرمز فراهم کرده و در این راستا بایستی از بسترها و ظرفیت های بالقوه برای درآمدزایی با کیفیت در این جزیره بهره ببرند. 

فیروزی تصریح کرد: جزیره هرمز به دلیل جاذبه های گردشگری منحصر به فرد سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره است به همین علت رینگ گردشگری را به مناطق مختلف جنوب ایران اعم از بندرتاریخی کنگ، بندرمقام، بندرخمیر تشکیل دادیم تا با این راهکار به نقاط ضعف و قوت خود در حوزه گردشگری پی ببریم.

وی اظهار داشت: فرهنگ و آداب و سنت های استان هرمزگان نظیر؛ مراسم زار، مراسم زیبای حنابندان به شیوه سنتی که قدمت دیرینه ای دارد را نباید به معرض فراموشی بسپاریم. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد: تاکنون بارها مشاهده است؛ اغلب گردشگران در سواحل جزایر هرمزگان با لباس های نامناسب پرسه می زنند و در این زمینه ما نمی توانیم به گردشگران خارجی بگوییم که رفتارشان را مدیریت کنند اما با ایجاد پلاژ بانوان در محدوده جنگل های حرا واقع در جزیره هرمز و ایجاد ورزش های آبی، این امکان را برای ورود هرچه بیشترگردشگران به هرمز را فراهم کرده و این گونه گردشگران از سفر خاطره انگیزشان به جزایر خلیج فارس نهایت لذت را خواهند برد.

بدنبال ساخت شهر زیرآبی در جزیره هرمز هستیم

فیروزی گفت: بدنبال ساخت شهر زیرآب به مانند شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش در هرمز هستیم و با این اتفاق بزرگ فرهنگی سعی ما بر این است که محیط جزیره هرمز بر روی گردشگران اثر مثبت بگذارد. 

وی اذعان داشت: جزایر متعددی در دنیا وجود دارد اما هرمز منحصر به فردترین آنهاست و این را به خاک و سواحل رنگین کمانی اش مدیون است.

وی تصریح کرد: جشنواره های متنوع فرهنگی با هدف توسعه و پیشرفت و شرایط اقلیمی و بومی جزیره هرمز به مرحله اجرا خواهند رسید و این جشنواره ها شامل، جشنواره فرش آبی برای اولین بار درکشور، جشنواره نقش حنا، جشنواره ورزشی، نقاشی های دیواری، جشنواره صنایع دستی نظیر لباس بومی و محلی استان هرمزگان، جشنواره مجسمه های شنی، جشنواره موسیقی، جشنواره خاطره گویی هرمزگانی، مراسم زار و شب شعر، سوگواره هشت بهشت مربوط به گرامیداشت شهیده فاطمه نیک، جشنواره بازیهای بومی - محلی، شب بازارهای محلی، جشنواره عکاسی و تصویر برداری است. 

محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه جشنواره در مسیر جرون خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان رنگین کمانی از ظرفیت های مختلف به وضوح آشکار است و قطعا با بهره مندی هدفمند از این مزیت های مهم، تاثیر شگرفی را بر روی بهبود زندگی بومیان مشاهده خواهیم کرد. 

آشوری با اشاره به برگزاری جشنواره مسیر جرون وتبادل فرهنگ ها عنوان کرد: برای انتقال مواریث فرهنگی و اجتماعی باید زیرساخت های اساسی فراهم شود.

باید پیشرفت جزیره هرمز را بر مدار یک منطق صحیح استوار کنیم

آشوری بیان داشت:اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت جزیره هرمز را برمدار یک منطق صحیح استوار کنیم، بایستی با جدیت تمام مزیت های گردشگری و طبیعت گردی را مورد توجه قرار دهیم و برای دستیابی به این اهداف مهم باید امکانات و خدمات مناسب داشته باشیم. 

وی اظهار داشت: اولین اتفاق بزرگ در جزیره هرمز که بایستی از رهگذر مزیت گردشگری حاصل شود، تغییر در وضعیت زندگی مردم است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه جزیره هرمز که از سوی استاندار دنبال می شود، در ادامه عنوان کرد: طرح توسعه جزیره هرمز، نیاز به بازنگری دارد، بنابراین ایجاد مزیت تجاری، احیای بازارچه مرزی، احیای گمرگات،احیای صید و صیادی باید در این طرح هم لحاظ شود.

آشوری در پایان گفت: استاندار هرمزگان با تدبیر دقیق، مشکلات و مزیت های این جزیره را مورد رصد قرار داده است و این طرح توسعه، جزیره هرمز را از بن بست توسعه نیافتگی با تکیه بر مزیت های ذاتی منطقه عبور می دهد و گام اساسی را برای ایجاد یک تحول بزرگی فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه