English

پشت پرده شورای شهر اهواز لو رفت! / شما بخوانید و قضاوت کنید

پشت پرده شورای شهر اهواز درحالی لو رفته است که علاوه بر اهوازی ها، قلب تمام‌خوزستانی ها را به درد آورد!

پشت پرده شورای شهر اهواز لو رفت! / شما بخوانید و قضاوت کنید
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، این روزها علیرغم اینکه شاهد اقدامات و فعالیت های مطلوب و شایسته شهرداری اهواز هستیم، اما برخی رسانه های مجوز دار خوزستانی با همراهی عده ای از اعضای شورای شهر سعی در تخریب شهردار و نادیده گرفتن این اقدامات هستند و متاسفانه با نگارش مطالب ناامید کننده تلاش می کنند افکار عمومی را از واقعیات منحرف کنند و بذر یاس و ناامیدی را دردل مردم بکارند!

ناگفته نماند که در فضای مجازی هم افرادی دیده می شوند که به طور دائم برای تخریب فضای کار شهرداری و شورای شهر اهواز کار می‌کنند که این‌ها هم به دنبال اهداف اقتصادی و منافع شخصی خودشان هستند. با اندکی سرچ در این فضا می توانیم به راحتی آنها را شناسایی کنیم زیرا که این گونه تخریب ها باعث تشویش اذهان عمومی و القای ناامیدی در جامعه می شود که می طلبد  متولیان امر به این مهم ورود کرده و جلوی این رسانه های زرد را بگیرند.

(تیم ۷ نفره) شورای شهر با دمیدن در شیپور اختلافات مغرضانه باعث ایجاد تنش در صحن پارلمان شهری اهواز شده اند، این تیم با تکنیک های مختلف و همکاری و همیاری برخی رسانه ها و فضا سازی رسانه ای در برخی مطبوعات و گروه های فضای مجازی با «دروغ و شایعه پردازی » و انتشار در شبکه های اجتماعی درصدد ناامید کردن مردم هستند، که این کار به مصداق آب در آسیاب دشمن ریختن است.

 

بیشتر بخوانید:

فریاد کارگران شهرداری بر سر شهردار و شورای شهر دزفول+ فیلم

شهردار دزفول مردم را فریب داد!+جزئیات جگرسوز

 

بر همین اساس باید اذعان کنیم که نگارنده این متن منکر این نیست که همه چیز در کلانشهرهای خوزستان گل و بلبل است و همه کارها به نحو احسنت در حال انجام است، اما باید به این نکته توجه کرد که مهمترین وظیفه رسانه های استان مطالبه گری و تلاش برای توسعه استان به ویژه کلانشهر اهواز است. زیرا که بسیاری از مسائل توسعه‌ای استان که همچنان به دلیل برخی اختلاف نظرها و حتی کم کاری‌ها مدام به حاشیه رانده می‌شود، توسط مطالبه گری جدی رسانه‌ها به سرانجام می‌رسد.

بی تردید با وجود اقدامات مفیدی که در دوره شورای ششم شهر اهواز صورت گرفته است، اما دو دستگی بین اعضا باعث شده تا بر مشکلات شهر افزوده شود و این موضوع بر خلاف فرامین مقام معظم رهبری است.

بر کسی پوشیده نیست که اخیرا شورای شهر اهواز حالِ خوشی ندارد؛ اخبار منتشر شده حکایت از شکافی عمیق در شورا دارد و دلسوزان با نگرانی اخبار آن را دنبال می کنند و همچنان این سوال بی پاسخ مانده است؛ آیا گره های ایجاد شده راهکار قانونی دارد؟!

ماجرا از آن جایی آغاز شد که دو نفر از اعضای شورای شهر اهواز برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از شورا استعفا داده و دو فرد دیگر جایگزین شدند و این جا بود که معادلات شورا تغییر کرد و دیگر صلاح مردم شهر ملاک تصمیمات نبود و این نقطه آغاز اختلاف شد.

هیات رئیسه جدید عزم خود را جزم کردند تا به هر قیمتی شده شهردار فعلی را برکنار کنند و در این مسیر با چالش بزرگی مواجه بودند و آن نداشتنِ دو سوم آرا لازم برای استیضاح شهردار بود.

لذا برای برون رفت از این بُن بست به دنبال راهکاری دیگری بودند و آن بند دال تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر بود تا به استناد آن بتوانند با رای ۷ نفره خود شهردار را به دلیل فقدان شرایط احراز سمت، برکنار کنند.

این ترفند که زیرکانه در اتاق فکر تیم هفت نفره طراحی شده بود با واکنش ۶ نفر دیگر از اعضا مواجه شد و آنان معتقد بودند (تیم هفت نفره) ادله و استنادات لازم را برای اعمال این بند از قانون را ندارند و برگزاری جلسات مُستمر و فوق العاده با دستور کار برکناری شهردار و انتخاب شهردار جدید فاقد وجاهت قانونی است.

از آن جایی که شهردار طبق قانون باید دارای شرایط لازم برای این سمت باشد و قانون به وضوح در قالب آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار(مُصوبه هیات وزیران به تاریخ 04/۱۰/1379) هم شرایط عمومی و هم شرایط اختصاصی را برای شهرداران کلانشهرها بیان کرده و نحوه احراز سکونت شهردار و خانواده ی وی را به ابلاغیه وزارت کشور موکول نموده است و از آن مهم‌تر طبق ماده ۷ نظارت بر حُسن اجرا این آیین نامه به عهده وزارت کشور گذاشته شده است.

در پایان انتظار می رود شورای شهر  اهواز با درایت، عقلانیت و تدینی که در اعضا شورا وجود دارد روند موجود را تغییر داده و التهاب های گذشته را کنار گذاشته و در فضای آرام و به دور از تنش بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. همچنین شایسته است برای پیشبرد اهداف شهر و ایجاد روحیه نشاط در جامعه اعضای شورای اسلامی شهر با یکدیگر مذاکره کنند و شهردار اهواز هم با قدرت فعالیت خود را ادامه دهد تا هیچ طرحی و پروژه ای در اهواز تعطیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه