English

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

ساخت سوله بحران کرمانشاه گیر نگاه روانشناسانه شورای شهر

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه پروژه سوله بحران کرمانشاه که مراحل اولیه جانمایی آن با مصوبه شورای شهر و موافقت شهردار در حال اجرا شدن بوده، در حال حاضر به بهانه نگاه روانشناسانه دو تن از اعضا بلاتکلیف مانده است.

ساخت سوله بحران کرمانشاه گیر نگاه روانشناسانه شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، تیرماه سال گذشته بود که مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه در نشست خبری نیاز استان کرمانشاه به یک سوله بحران را با توجه به وقوع حادثه زلزله سرپل ذهاب امری ضروری عنوان کرد.

 سلیم خانی در آن جلسه با تاکید بر لزوم ساخت سوله بحران در محل آرامستان‌های کرمانشاه به منظور مدیریت در مواقع بحران‌ها، ابراز داشت: ساخت و تجهیز سوله بحران در کرمانشاه که جانمایی آنرا در محوطه آرامستان‌های کرمانشاه در فضایی به مساحت ۱۳۸۰مترمربع و در مجموع ۴ هزار مترمربع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده و در صورت همکاری و انعقاد تفاهم نامه شهرداری کرمانشاه، مدیریت بحران استانداری و فرمانداری، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات حوزه پزشکی قانونی استان کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

ساخت سوله بحران در کرمانشاه نیاز مبرم در مسیر مدیریت بحران‌های غیر مترقبه

 

با گذشت تقریبا یک سال از اعلام خبر، متوجه شدیم که پروژه به دلایل واهی که البته یک سر آن به شهرداری کرمانشاه می خورد، مسکوت باقی مانده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه در این رابطه گفت: متاسفانه این پروژه دچار مشکلاتی شده و موانعی برای راه اندازی آن ایجاد شده است.

دکتر خانی با تاکید بر اینکه ساخت سوله بحران کرمانشاه یک دغدغه عمومی برای کرمانشاه محسوب می شود، اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ زلزله چند سال پیش در سرپل ذهاب اگر بحرانی حادث شود باید محلی برای نگهداری اجساد و بررسی آنها وجود داشته باشد و به همین علت قرار بود سوله بحران در نزدیکی آرامستان احداث شود که البته در مقدمات کار موافقت شهرداری و شورای شهر کرمانشاه برای تحویل یک سوله در نزدیکی آرامستان به پزشکی قانونی مورد تایید و مصوب شد، اما متاسفانه در ادامه بنا به دلایل نامعلومی یکی دو نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه ساز مخالفت زده و در فضای مجازی شروع به جوسازی در این ماجرا کردند.

 

 ۴۰۰ دغدغه مند امضایی، نگران روحیه مردم جعفرآباد شدند!

وی افزود: به دنبال جمع آوری امضا از تعدادی از اهالی جعفرآباد در پی این جوسازی ها، در نهایت شهردار نامه ای به شورای شهر ارسال کرده و خواستار لغو این مصوبه شد که باید این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح شود در حالی که ادعای این دو عضو شورای شهر به خطر افتادن آرامش روانی ساکنین محله است در حالی که آرامستان درست در کنار این سوله و در جوار خانه های اهالی شهرک جعفرآباد قرار دارد و تاکنون هیچ کس هیچ اعتراضی نداشته است.

دکتر خانی با تاکید بر اینکه سوله بحران تنها در برخی مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می گیرد و قرار نیست که در طول سال در آن جسد نگهداری و یا حتی تحویل خانواده متوفیان گردد، خاطرنشان ساخت: در طول این سال ها پزشکی قانونی با شهرداری کرمانشاه همکاری بسیاری داشته و حتی مسئولیت نگهداری اجساد مجهول الهویه که قانونی وظیفه اش بر عهده شهرداری و سازمان آرامستانها می باشد را پزشکی قانونی استان متحمل شده است و می طلبد ادارات در راستای رفع نیازهای اساسی شهر همکاری بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه