English

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

اجساد در پزشکی قانونی کرمانشاه دوساعته تحویل می‌شوند/ زنان در کرمانشاه بیشتر تمایل به تغییر جنسیت دارند

سلیم خانی به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن بیان کمبود نیروی اندک ۸۲ نفر در پزشک قانونی کرمانشاه گفت: در حال حاضر اجساد به‌طور میانگین دوساعته و علت فوت را در کمتر از ۵۰ روز جواب می‌دهیم.

اجساد در پزشکی قانونی کرمانشاه دوساعته تحویل می‌شوند/ زنان در کرمانشاه بیشتر تمایل به تغییر جنسیت دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه، از پزشکی قانونی به‌عنوان بازوی توانمند قوه قضاییه یادکرد و ابراز داشت: یک‌سوم پرونده‌های قوه قضاییه نیاز به نظر پزشکی قانونی دارد که ۹۸.۲ نظرات هم موردپذیرش همکاران قضایی قرار می‌گیرد.

وی موردنیاز در پزشکی قانونی کرمانشاه را ۲۵۸ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با همین نیروهای اندک 82 نفره اجساد به‌طور میانگین دوساعته، پاسخ‌دهی علت فوت در کمتر از ۵۰ روز و جواب معاینات هم در کمتر از یک ساعت صورت می‌گیرد و جواب دهی کمیسیون‌ها هم زیر ۲۱ روز انجام می‌شود.

خانی در تشریح آمار عملکرد سال گذشته پزشکی قانونی کرمانشاه، از بررسی 2019 جسد طی و 45048 مورد معاینات خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد 16766 نفر با ادعای تصادف و حدود همین تعداد با ادعای نزاع به پزشکی قانونی کرمانشاه مراجعه داشته‌اند، همچنین تعداد فوتی‌های براثر مصرف قرص برنج 30 نفر، فوت 20 نفر براثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، 51 فوتی ناشی از سوختگی، 28 فوتی ناشی از غرق‌شدگی، 20 فوتی ناشی از برق‌گرفتگی، 29 فوتی ناشی از حوادث کار و 472 فوتی ناشی از تصادفات ثبت‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه تعداد فوتی‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در کرمانشاه را در 312 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به فوتی‌های سال 1397 با فوت 210 نفر رشد حدود 100 نفری داشته است.

خانی در ادامه به آمار تغییر جنسیت در کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 30 نفر در استان تغییر جنسیت داده‌اند که عمده این افراد زنانی بودند که تمایل داشتند به مرد تغییر جنسیت دهند.

وی در خصوص پروسه انجام این کار گفت: افرادی که در این زمینه به ما مراجعه می‌کنند به مدت شش ماه تا یک سال تحت نظر روانشناسان و روان‌پزشکان قرار می‌گیرند و اگر نتیجه‌ای نداشته باشد پرونده آن‌ها به کمیسیون ارجاع می‌شود.

وی افزود: در کمیسیون پزشکی قانونی کرمانشاه اجازه می‌دهند این افراد شش ماه بالباس جنس مخالف زندگی کنند که ببینند تحمل این زندگی جدید رادارند یا خیر و پس‌ازآن مجدداً در کمیسیون در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه