English

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

ساخت سوله بحران کرمانشاه نیاز ضروری در حوادث غیرمترقبه/کمبود پزشک در پزشکی قانونی جدی است

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: عدم تمایل جامعه پزشکی برای فعالیت در پزشکی قانونی به دلیل حقوق پایین و طاقت فرسا بودن شرایط کاری، این اداره را با مشکل جدی کمبود پزشک مواجه کرده است.

ساخت سوله بحران کرمانشاه نیاز ضروری در حوادث غیرمترقبه/کمبود پزشک در پزشکی قانونی جدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر سلیم خانی، مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه در نشست خبری با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی کرمانشاه در راستای تحقق رسالت بزرگ خود در مسیر سرعت، صحت و حفظ عدالت و با هدف ارایه خدمت صادقانه به عموم جامعه فعالیت می کند، ابراز داشت : در حال حاضر تمام شهرستان های استان کرمانشاه در پزشکی قانونی مجهز به سالن تشریح هستند و هیچ جسدی از شهرستانها برای تشریح به مرکز استان ارجاع نمی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با بیان این مطلب که سال گذشته ۲ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود افتتاح شد، خاطرنشان ساخت: طی سال جاری در صورت تامین اعتبار مرکز پزشکی قانونی در شهرستان صحنه را هم تاسیس کنیم.

سوله بحران نیاز ضروری حوادث در کرمانشاه

خانی با تاکید بر این که وجود سالن بحران یک نیاز ضروری برای حوادث غیرمترقبه در کرمانشاه است، ابراز داشت: برای ساخت و تجهیز یک سالن بحران اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه تصریح کرد: تجربه حوادث تلخی همچون زلزله و کرونا که به یکباره حجم قابل توجهی از اجساد را بوجود آورد ثابت می کند که این سوله بحران با امکانات و تجهیزات استاندارد می تواند کمک شایانی در ساماندهی و شناسایی اجساد در مواقع بحران ایفا کند.

وی از انجام ۴۳ هزار معاینه در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۶ هزار ادعای نزاع، ۹ هزار و ۱۴۴ مورد ادعای تصادف، ۶۳۴ مصدوم حادثه کار ثبت شده و ۴۶۱ مورد فوت ناشی از تصادف و ۳۹ مورد هم فوت ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی ارجاع داده شد. 

خانی تعداد فوت ناشی از گاز گرفتگی در سال گذشته را ۲۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین متاسفانه در سال گذشته ۵۰ نفر کرمانشاهی را به علت سوختگی، ۲۴ نفر را به علت غرق‌شدگی و ۲۴ نفر را به علت برق‌گرفتگی از دست دادیم که در مجموع تعداد اجسادی که سال گذشته به پزشکی قانونی ارجاع شد ۲ هزار و ۲۳۱ جسد بود. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آزمایشات انجام شده را در چهار بخش سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، ژنتیک و سرولوژی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در بخش سم شناسی ۲ هزار و ۱۸۷ پرونده تشکیل و برای آنها ۴۸ هزار آزمایش صورت گرفت و همچنین در بخش آسیب‌شناسی ۶۴۳ پرونده، در بخش ژنتیک ۸۹ پرونده و در بخش سرولوژی هم ۲۷۶ پرونده تشکیل و پیگیری شد.

خانی تاکید کرد: در سال گذشته ۹۲۵ کمیسیون تشکیل شد که ۵۰ مورد شکایت در خصوص قصور پزشکی بود که در ۲۶ مورد پزشکان محکوم و در ۲۴ مورد هم پزشکان تبرئه شدند.

وی یکی از مشکلات پزشکی قانونی را جعل، ایجاد تصادفات ساختگی، شکستگی و گلوله خوردگی عنوان کرد و گفت: با افتتاح مرکز رادیولوژی مشکل تصویربرداری از اجساد برطرف شد و همچنین با استقرار همکار پزشکی قانونی در بیمارستان‌ها و معاینه بیماران امکان اضافه کردن حوادث ساختگی هم وجود ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه زمان پاسخگویی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی در کرمانشاه را کمتر از ۲۰ روز و زمان پاسخ‌دهی به امورات تشریح را کمتر از ۵۰ روز اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سازمان مرکزی زمان بیشتری را برای پاسخگویی در این موارد تعیین کرده اما پزشکی قانونی کرمانشاه همیشه در زمان کمتری جواب استعلامات و آزمایشات مربوطه را در اختیار ارباب رجوع قرار می‌دهد.

خانی در پایان با تأکید براینکه خدمت رسانی به شهروندان وظیفه و رسالت ذاتی پزشکی قانونی محسوب می‌شود، اعلام داشت: در این این انتظار از ارباب رجوعان می رود که با درک منطقی و صبر و حوصله در مراجعات خود همیار و کمک رسان پرسنل پزشکی قانونی باشند چرا که با توجه به روند افزایشی مراجعات و از طرفی کمبود نیروی انسانی واقعا بیش از این مقدور نیست که روند معاینات و تحویل سرعت بخشیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه