English

در ادامه ویژه برنامه های هفته «سنه»؛

کتاب «نامداران موسیقی» در سنندج رونمایی شد

در ادامه ویژه برنامه های هفته سنه و با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» که توسط احسان مردوخ روحانی گردآوری شده است، رونمایی شد.

کتاب «نامداران موسیقی» در سنندج رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در حاشیه رونمایی از این کتاب، گفت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید، ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی شکل گرفت که اتمام آن حدود ۴ سال طول کشید.

احسان مردوخ روحانی اظهار کرد: نامدارانی که در این کتاب اسامی آنها آمده است، شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده اند.

وی افزود: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.

نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج ادامه داد: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.

مردوخ روحانی یادآور شد: جلدهای بعدی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می شود و سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادهای این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان این شهر باشد.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در مراسم رونمایی از این کتاب، بیان کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده های کمی را به ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی گفت: هنرمندان سرمایه های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می تواند به عنوان منبع برای نسل های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی اظهار کرد: هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم  نویسنده این کتاب  برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

کتاب نامداران موسیقی سنندج مختصری از شرح حال نامداران این عرصه شامل خوانندگان، نوازندگان، آهنگسازان و مدرسین موسیقی و مختصری در خصوص گروه کامکارها است.

این کتاب یکی از نخستین کتاب هایی است که به شرح حال نامداران موسیقی سنندج می پردازد و شرح حال هر فرد به صورت مختصر به زبان فارسی و پیش از آن ترجمه  این شرح حال ابتدا به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان کردی آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه