English

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تأکید کرد:

ساخت سوله بحران در کرمانشاه نیاز مبرم در مسیر مدیریت بحران‌های غیر مترقبه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در صورت همکاری مدیران استان در حوزه شهرداری، استانداری و فرمانداری کرمانشاه، ساخت و تجهیز این سوله در محل آرامستان‌های کرمانشاه قطعا می تواند گام مهمی در بخش مدیریت بحران استان برداریم.

ساخت سوله بحران در کرمانشاه نیاز مبرم در مسیر مدیریت بحران‌های غیر مترقبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه ، دکتر سلیم خانی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست گرامیداشت هفته قوه قضاییه با تاکید بر لزوم ساخت سوله بحران در محل آرامستان‌های کرمانشاه به منظور مدیریت در مواقع بحران‌ها، ابراز داشت: ساخت و تجهیز سوله بحران در کرمانشاه که جانمایی آنرا در محوطه آرامستان‌های کرمانشاه در فضایی به مساحت ۱۳۸۰مترمربع و در مجموع ۴ هزار مترمربع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده و در صورت همکاری و انعقاد تفاهم نامه شهرداری کرمانشاه، مدیریت بحران استانداری و فرمانداری، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات حوزه پزشکی قانونی استان کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی کرمانشاه در راستای تحقق رسالت بزرگ خود در مسیر سرعت، صحت و حفظ عدالت و با هدف ارایه خدمت صادقانه به عموم جامعه فعالیت می کند، ابراز داشت : در حال حاضر تمام شهرستان های استان کرمانشاه در پزشکی قانونی مجهز به سالن تشریح هستند و هیچ جسدی از شهرستانها برای تشریح به مرکز استان ارجاع نمی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با بیان این مطلب که سال گذشته ۲ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود افتتاح شد، خاطرنشان ساخت: طی سال جاری در صورت تامین اعتبار مرکز پزشکی قانونی در شهرستان صحنه را هم تاسیس کنیم.

دکتر خانی یکی از مشکلات پزشکی قانونی را جعل، ایجاد تصادفات ساختگی، شکستگی و گلوله خوردگی عنوان کرد و گفت: با افتتاح مرکز رادیولوژی مشکل تصویربرداری از اجساد برطرف شد و همچنین با استقرار همکار پزشکی قانونی در بیمارستانها و معاینه بیماران امکان اضافه کردن حوادث ساختگی هم وجود ندارد.

وی در ادامه با ابراز ناراحتی از شیوع پدیده جعل مدارک پزشکی قانونی به منظور سواستفاده از هزینه‌های بیمه ای، تاکید کرد: طی رایزنی‌های انجام شده با شرکت های خدمات رسان بیمه ای تاکید کرده ایم که بیمه ها قبل از هرگونه رأی دادن و پرداخت خسارت حتما استعلام صحت نامه پزشکی قانونی را دریافت کنند.

این مقام مسئول زمان پاسخگویی به پروندههای کمیسیون پزشکی قانونی در کرمانشاه را کمتر از ۲۰ روز و زمان پاسخدهی به امورات تشریح را کمتر از ۵۰ روز اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سازمان مرکزی زمان بیشتری را برای پاسخگویی در این موارد تعیین کرده اما پزشکی قانونی کرمانشاه همیشه در زمان کمتری جواب استعلامات و آزمایشات مربوطه را در اختیار همشهریان قرار میدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه