English

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت‌افزایی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت افزایی است، گفت: زائرین اربعین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند.

اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در آئین اعزام و بدرقه فعالان عرصه محرومیت‌زدایی استان به مازندران که در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اینکه امام حسین (ع) و یارانش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، پاسداری از اسلام، رسالت پیامبر و قرآن همه هستی خود را دادند که اسلام حفظ شود، اظهار داشت: عاشورا اسلام را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز دارای شور، شعور و بصیرت هستند، ادامه داد: این رزمایش بزرگ فرهنگی برای زیارت اربعین و مولا امام حسین (ع) در این مکان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به نقش استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استان مازندران در زمان جنگ ده تا یگان را پشتیبانی می‌کرد و مردم این استان بیش از 55 هزار نفر آوارگان جنگی جنوب را پذیرایی کردند.

وی با بیان اینکه مازندران در بازسازی سوسنگرد نیز نقش ویژه‌ای داشت و در جنگل‌های شمال در جنگ با ضد انقلاب و اتحادیه کمونیست‌ها حضور داشت، افزود: این همه حماسه مردم باید به نسل امروز و آیندگان معرفی شود.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در جنگ بیش از ده هزار و چهارصد شهید، 33 هزار جانباز و 2 هزار و 300 آزاده تقدیم کرد، اذعان داشت: این راه، آرمان و فرهنگ رزمندگان باید معرفی شود و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان محلی برای معرفی این حماسه هاست.

وی به معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران پرداخت و بیان داشت: این مرکز در حاشیه رودخانه تجن در مساحت 60 هکتاری در سه فاز در حال ساخت است و تمدن هفت هزار ساله استان، حکومت علویان، نقش مردم در پیروزی انقلاب و دفاع از سرزمین اسلامی در این مکان معرفی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مسجد فاو، حسینیه وداع، نهر‌های کوت، سعدونی و بوفلفل را از جمله پروژه‌های این مرکز اعلام کرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بهترین، زیباترین، با معنویت‌ترین و بزرگ‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی عشق است و عظمت اسلام و عاشورا را در این رزمایش شاهد هستیم، به اتفاقات چند روز اخیر در عراق اشاره و تصریح کرد: خون شهید سلیمانی اجازه نداد فتنه گران به این آشوب ادامه بدهند و آرامش به منطقه بازگشت و زائرین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با بصیرت در این زیارت حضور پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه