English

۲۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی قم در سال جاری پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: برای سال جاری تبصره ۱۸ مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که برای روستاییان طرح‌های خاصی در زمینه اشتغال‌زایی ارائه خواهد شد.

۲۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی قم در سال جاری پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن نادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد اشتغال‌زایی برای روستاها افزود: بحث تبصره ۱۸ را داشته‌ایم و سال گذشته طرح‌های مختلفی برای تسهیلات هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۸ ارائه شد و این طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و به بانک معرفی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث برنامه‌ریزی، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم که بلندمدت شامل آمایش سرزمین و افق‌های ۲۰ ساله است، افزود: برنامه‌های پنج ساله نیز میان‌مدت است که در حال نگارش برنامه هفتم برای پنج سال آینده هستیم تا بتوانیم برای رسیدن به اهداف گام برداریم؛ از طرفی برنامه یک‌ساله نیز که برشی از برنامه‌ها بوده موردتوجه قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: درآمد استان قم در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ابتدای سال برآورد شد که تا پایان سال، ۲۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شد و در این زمینه ۱۲۳درصد تحقق درآمد داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه برای سال جاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد شده که تا پایان سال برآنیم تحقق یابد، گفت: بودجه استان شامل هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای است؛ هزینه‌ای شامل حقوق، دستمزد و هزینه نگهداری است که در این زمینه ۲۳ دستگاه اجرایی داریم.

نادری ادامه داد: در تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال گذشته، ۴۴۱ میلیارد تومان ابتدای سال اعتبار ابلاغی استان بوده که بین ۴۱۸ پروژه توزیع‌شده و ۷۰ درصد تا پایان سال تخصیص داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز ۶۱۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم، ابراز کرد: تا سال گذشته تک شهرستان بودیم و برای اولین بار شورای برنامه‌ریزی باید برای سه شهرستان اعتبار توزیع می‌کرد، چراکه بر اساس مصوبه دو شهرستان جدید به قم الحاق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: در پروژه‌های کلان مانند فرودگاه از اعتبارات ملی استفاده می‌شود، که در این زمینه جلسات زیادی برگزارشده است؛ دراین‌باره بخش‌هایی از اعتبارات دولتی امسال تزریق می‌شود و امیدواریم به‌زودی راه‌اندازی شود، البته توان سرمایه‌گذار نیز در حال بررسی است.

نادری در ادامه اظهار داشت: در بحث استخدام سازمان نقش نظارتی دارد و مباحث استخدامی باید حتماً به‌صورت آزمون باشد و سهمیه به‌صورت وزارت خانه‌ای است.

وی بیان کرد: در بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۱۴۰۷ میلیارد تومان بابت تسهیلات اشتغال‌زایی درج‌شده که به بانک معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه