English

اطلس سرمایه‌گذاری استان قم تدوین می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اطلس سرمایه‌گذاری استان قم تدوین می شود.

اطلس سرمایه‌گذاری استان قم تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسن نادری بیان کرد: برای تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان قم طی مراحلی مانند انجام مطالعات، طراحی، پیاده‌سازی و استقرار سامانه مکان محور طرح‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار بوده‌است.

وی با اشاره به لزوم تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری در استان برای تحقق رشد اقتصادی لحاظ شده، افزود: میزان رشد اقتصادی بخش‌های مختلف استان در مجموع ۷.۸ درصد درنظر گرفته‌شده که برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: درهمین رابطه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به تفکیک بخش‌های مختلف اقتصادی استان را مشخص کرده‌است و با ایجاد سازوکارهایی برای هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در راستای جذب سرمایه‌ مورد نظر تلاش می‌کند.

نادری گفت: بررسی راهکارهای ارتقا و بهبود وضعیت تولید، تجارت و اشتغال استان در شرایط پسا کرونا و همچنین مطالعه و شناسایی ظرفیت‌های استان قم در زمینه سوغات و ارائه بسته‌های پیشنهادی در این خصوص از دیگر فعالیت‌های پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در طول یک سال‌ گذشته است.

وی بیان داشت: تحقق رشد اقتصادی مورد نظر در قم نیازمند اراده،‌ هماهنگی، برنامه‌ریزی،‌ مدیریت اجرا و نظارت قوی در سطح استانی است و در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام‌های لازم از جمله برنامه عملیاتی تحقق رشد اقتصادی را تدوین کرده‌است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی  قم طی سالجاری با تخصیص اعتبارات دولتی، مشارکت فعال بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران ایرانی و غیر ایرانی علاقه‌مند به فعالیت در این استان سرعت بیشتری خواهد گرفت و در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم انجام شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه