English

رئیس سازمان برنامه و بودجه در تبریز:

بدنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم/اساسنامه صندوق کارآفرینی امید در حال اصلاح است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: با وجود تحریم‌ها به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم و باید با کمترین منابع بیشترین اثربخشی را داشته باشیم.

بدنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم/اساسنامه صندوق کارآفرینی امید در حال اصلاح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سید مسعود میرکاظمی در نشستی صمیمی با مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تلاش ما این است به استان‌ها بیشتر بپردازیم و اختیارات آنها را افزایش دهیم تا فعال‌تر شوند و نظارت بر امور دقیق‌تر شده و کیفیت کارها افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور افزود: با افزایش اختیارات استان‌ها و تأمین منابع مقامات استانی باید در قبال بهبود شاخص‌های کلان استان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: ما نگاه بودجه‌ای به استان‌ها نداریم؛ بودجه باید پشتیبانی کننده برنامه باشد؛ برنامه هم مشکلات را برطرف کند و شاخص‌های کلان کشور را بهبود بخشد.

میرکاظمی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته میزان نقدینگی هشت برابر شد، گفت: با وجود این رشد نقدینگی شاهد رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم ۵۰ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: متوسط سطح درآمدها در کشور پایین است و سطح درآمد آذربایجان شرقی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی بالای این استان این روند حتماً اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در ۱۰ سال گذشته که رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر بوده، مصرف انرژی بسیار بالا رفته و در بخش گاز از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رسیده است؛ در حالی که رشد انرژی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: حتماً باید مدیریت مصرف اتفاق افتد و شاخص‌های کلان کشور بهبود یابد که اگر بهبود نمی‌یابد باید گره کار را پیدا و رفع کنیم.

میرکاظمی تصریح کرد: لازم است روی این مسائلی مانند سطح درآمد، نرخ رشد سرمایه گذاری و بهره وری پایین که منجر به ایجاد ارزش افزوده نمی‌شود، حساس باشیم و آنها را حل کنیم.

وی افزود: باید در روندهای گذشته تغییرات اساسی صورت گیرد و برخی از مواردی که مورد غفلت و در حاشیه بودند در متن قرار گیرند و حواشی بی اهمیت که در متن قرار گرفته‌اند، حذف شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما منابع زیادی داریم که باید بهره ور شوند و کشور فقیری نیستیم که معطل تصمیمات اتحادیه اروپا و آمریکا بمانیم؛ همانطور که آنها معطل ما نیستند!

میرکاظمی تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم و باید با کمترین منابع بیشترین اثربخشی را داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اساسنامه صندوق کارآفرینی امید در حال اصلاح است و در نوبت تصویب دولت قرار دارد، ابراز داشت: استان‌ها برای بهره گیری از منابع این صندوق در جهت تحقق برنامه‌های منجر به رشد با همکاری بانک‌ها اقدام کنند.

در این نشست رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به ارائه گزارش فعالیت‌ها و بیان دغدغه‌ها و مسائل موجود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه