English

فرشکاران:

امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌ شرقی بسته های جذب سرمایه گذاران را ارائه کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید از تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان بهره ‌بریم.

امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌ شرقی بسته های جذب سرمایه گذاران را ارائه کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،  محمد فرشکاران امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: اولویت دهی بودجه‌ای استان بیشتر متمرکز بر پروژه‌هایی است که منجر به ارتقاء بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و در نهایت رشد اقتصادی می‌شوند.

وی افزود: به عنوان مثال معتقدم بخش گردشگری بویژه گردشگری خارجی که منجر به ورود ارز به استان می‌شود کم هزینه ‎ترین حوزه برای سرمایه گذاری بوده و بازدهی سریع‎تری از بخش هایی مثل صنعت و معدن دارد.

فرشکاران جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را عاملی مؤثر در تحقق رشد اقتصادی استان عنوان و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان، با ارائه تسهیلات و بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه رشد ۸ درصدی اقتصاد را فراهم کرد تا به دنبال آن شاهد پیشرفت استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه به ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در تحقق رشد اقتصادی استان اشاره و اضافه کرد: این منطقه در ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی استان از جمله کشاورزی، گردشگری و صادرات نقش مهمی می تواند داشته باشد.

وی اذعان داشت: قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور از ظرفیت های مطلوبی برای رشد اقتصادی استان‌ها برخوردار است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به دنبال تحقق این ظرفیت‌های قانون بودجه از دستگاه‌های ملی باشند.

فرشکاران همچنین خواستار ارائه برنامه منسجم اداره کل امور اقتصاد و دارائی استان در خصوص راه‌های تامین منابع مالی برای پروژه‌های رشد اقتصادی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت جذب سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی در مگاپروژه ها و پروژه های پیشران استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه