English

صالح دریانورد؛

ضرورت توجه به دانش ناملموس در سازمان‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: به منابع انسانی و دانش ناملموسی که در سازمان‌های ما وجود داشته کمتر توجه شده است.

ضرورت توجه به دانش ناملموس در سازمان‌ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان در نخستین همایش تخصصی فرآفرینان مدیریت دانش «فرآمد ۱۴۰۱» در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: هرمزگان در مرحله بسترسازی مدیریت دانش قرار دارد و ۶۵ درصد دستگاه‌های اجرایی هرمزگان در این مرحله هستند اما تامین اجتماعی پیشتاز بوده است و در بحث ارائه خدمت کارهای مهم و خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه خروجی پیاده سازی نظام مدیریت دانش در یک سازمان باید ارتقای بهره‌وری به همراه داشته باشد افزود: بر همین اساس در ادوار مختلف وقتی برنامه‌های توسعه‌ای و رشد اقتصادی تدوین می‌شد بخش عمده‌ای از آن از طریق بهره‌وری بوده است، در حالی که به منابع انسانی و دانش ناملموسی که در سازمان‌ها وجود داشت کمتر توجه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان با اشاره به اینکه ما همواره انباشت نیروی انسانی در سیستم داشته‌ایم درحالی که ماموریت‌های آن‌ها تبیین نشده است عنوان‌کرد: بخش عمده‌ای از نیروی انسانی در سازمان‌ها در ماموریت‌های سازمان نقشی ندارند لذا بایستی با مدیریت دانش و نیروی انسانی برای افزایش بهره‌‌وری در سازمان‌ها استفاده کنیم‌‌‌.

وی با بیان اینکه ما یک گسست در حکمرانی داریم که البته همه جا این گسست‌ها ممکن است وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: علت آن این است که توسعه ما بیرونی بوده است و همواره از بیرون برای ظرفیت‌های ما تصمیم گرفته شده است، توسعه درون‌زا نداشته‌ایم لذا امروز باید به تلفیقی از توسعه درون‌زا و برون‌زا توجه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه