English

علی قربانی خبر داد؛

رفع مشکلات طرح هادی در یک هزار و ۱۱۳ روستای خراسان رضوی

معاون وزیر کشور بیان کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین در روستا‌ها اجرا نشده و دلیل آن هم نبود مدیریت یکپارچه بوده است به طوری که تاکنون ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به روستا‌ها اختصاص داده شده است.

رفع مشکلات طرح هادی در یک هزار و ۱۱۳ روستای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی قربانی معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در سخنانی عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی وجود دارد که تا پایان مهرماه مشکلات طرح هادی در یکهزار و ۱۱۳ روستا رفع خواهد شد.

قربانی در ادامه اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایلی که منجر به عدم  ماندگاری مردم در روستا‌ها شده، نبود اشتغال است؛ در روستاها شغل پایدار دامداری و کشاورزی وجود دارد اما باید در کنار آن از شغل‌های مرتبط و مکمل هم ایجاد شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد روستاها را آباد کنیم و مشکل اشتغال روستاییان حل شود باید از توان و ظرفیت خود روستا و روستاییان استفاده کرد . شما دهیاران باید قدرت تجمیع و بسیج کردن مردم روستا را داشته باشید.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه اشتغال در روستا‌ها اعتبار ۱.۵ میلیون دلار از خزانه ملی دریافت شد، اما متاسفانه این اعتبار تاثیری در ماندگاری و مهاجرت معکوس مردم به روستا‌ها نداشت.

قربانی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین در روستاها اجرا نشده و دلیل آن هم نبود مدیریت یکپارچه بوده است به طوری که  تاکنون ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به روستا‌ها اختصاص داده شده، اما به دلیل وجود مشکلات متعدد اتفاق خاصی نیفتاده است.

معاون وزیر کشور همچنین تاکید کرد: یکی از مشکلات ما توزیع نامتوازن اعتبارات در دهیاری‌ها است و اگر بودجه و اعتبارات روستاها به صورت متوازن توزیع شود  بدون شک شاهد اتفاقات خوبی در روستاها خواهیم بود.

قربانی در خاتمه ابراز کرد: بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند در روستای اجدادی خود زندگی کنند اما به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند که این خود نیز مشکلات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه