English

علی خیرالدین:

رویدادی عظیم در روز اول هفته دولت در شرق کشور به وقوع پیوست

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: در سطح کشور پیشنهاد ۱۰ دهکده فناوری داده بودیم که جای خرسندی است پارک خراسان پیشرو در ایجاد پردیس های علم و فناوری و پردیس بزرگ صنایع معدنی شرق کشور است.

رویدادی عظیم در روز اول هفته دولت در شرق کشور به وقوع پیوست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، روز چهارشنبه ۲ ام شهریور ۱۴۰۱، دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در مراسم رویداد نخستین نشست تانا در صنایع معدنی که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله و ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری گفت: برنامه تانا ۵ امین برنامه  استانی در کشور است.

خیرالدین تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف ما و مسئولین استانی به خصوص پارک ها این است که بتوانیم از بخش های خصوصی استفاده لازم را ببریم  و دولت با این همه تنگنا و مشکلات اقتصادی توانایی ایجاد زیر ساخت لازم را ندارد بنابر این باید سعی کنیم بحث نفوذ فناوری و نوآوری را در شرکت های بزرگ به خصوص شرکت های صنعتی جلو ببریم که خوشبتانه امروز شاهد این موضوع به صراحت هستیم.

وی همچنین ادامه داد: در قانون تولید و جهش دانش بنیان در بند ت ماده ۶ اشاره میکند وزارت علوم و وزارت بهداشت میتوانند پردیس ایجاد بکنند این پردیس در واقع به این صورت است که بخش خصوصی فضا و آزمایشگاه را در اختیار می گذارد و پارک علم و فناوری نقش حاکمیتی دارد و یک نوع مشارکت بین این دو بخش به وجود می‌آید بنابر این پارک میتواند شرکت های دانش بنیان را معرفی کنند تا شرکت ها بتوانند از امتیاز ها و معافیت های مالیاتی استفاده بکنند.

خیرالدین همچنین با اشاره به تاسیس اولین دهکده فناوری در خراسان گفت: ما در سطح کشور پیشنهاد ۱۰ دهکده فناوری داده بودیم که جای خرسندی است پارک خراسان پیشرو در ایجاد پردیس های علم و فناوری است که پشتوانه قانونی هم دارد و ما امیدواریم بتوانیم پردیس علم و فناوری ساختمان را هم ایجاد کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد: پارک خراسان رضوی الگوی بسیار خوبی در کشور است و ما می توانیم این پردیس ها را در دانشگاه ها هم ایجاد کنیم و همچنین بحث ماده ۱۲ استانداران را مکلف کرده است به همراه پارک های علم و فناوری به ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان همت گمارند که شاهد هستیم این مورد در مشهد بسیار خوب پیش رغت داشته است .

وی خاطرنشان کرد: هدف "تانا" این است که ما بتوانیم کسانی که صاحب ایده هستند و همینطور کسانی که محصول دانش بنیان تولید کرده اند را به سرمایه داران و افرادی که می توانند بازار را در دست بگیرند متصل کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم

خیرالدین در خاتمه اذعان کرد: همچنین با ایجاد سامانه نان، نظام ایده ها و نیاز ها  توسط پارک ها به دنبال مسئله محور کردن و نیاز محور کردن تحقیقات کشور هستیم.

مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این همایش متذکر شد: احداث بزرگترین پردیس صنایع معدنی در شرق کشور پیروی شعار سال مقام معظم رهبری و با حضور معاونین وزارتی عطف و صمت و علمی ریاست جمهوری به همراه جمعی از مدیران استانی و در هفته دولت، نوید بخش شکوفایی در تولید دانش بنیاد و اشتغال زایی حداکثری در این منطقه محروم خواهد بود. 

میرزائی شهرابی این سخنان را در برنامه مردم و مسئولان شبکه صدا و سیما اظهار کرد و در ادامه افزود: به این دلیل نخستین و بزرگترین پردیس صنایع معدنی شرق کشور در شهرستان خواف راه اندازی می‌شود و با وجود ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان خواف، لزوم راه اندازی پردیس فناوری بیش از پیش احساس می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: با راه اندازی ایده ایجاد بزرگترین پردیس معدنی در استان، بستر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت نظام‌مند، بکارگیری استعداد‌های برتر منطقه و همچنین جوانان نخبه فراهم می‌شود.

میرزائی شهرابی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما می خواهیم با همت بلند سرمایه های انسانی و نخبگانی استان خراسان رضوی، برای پاسخ به شبکه مسائل، نیازهای اشتراکی و اولویت دار، مشکلات ضروری استانمان راهکارهای فناورانه و هوشمندانه را اتخاذ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه