English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

برپایی نمایشگاه مشترک بین مسکو و مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران همانند مسکو بهره مند از پارک علم و فناوری است، گفت: با توجه به جایگاه ارزشمندی که مازندران در حوزه دانش بنیان دارد آمادگی داریم که نمایشگاه مشترکی در این حوزه با مسکو برگزار کنیم.

برپایی نمایشگاه مشترک بین مسکو و مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در کارگروه مشترک کشاورزی مازندران و ولگاگراد، اظهار داشت: نشست تخصصی گروه‌های اقتصادی مازندران و ولگاگراد روسیه در حالی در تخصصی ترین سطح در روسیه برگزار شد و ۲ طرف به یک نقطه مشترک دست یافتند که با رفع تعهدات ارزی و به کار گیری تهاتر میزان تجارت بین ۲ طرف افزایش می یابد.

وی در بازدید از پارک علم و فناوری مسکو ادامه داد: در شرایط فعلی ظرفیت‌های ارزشمندی در دو استان مازندران و مسکو در حوزه پارک علم و فناوری وجود دارد که هر دو طرف باید از این ظرفیت به نحو شایسته بهره مند شوند.

استاندار مازندران گفت: دو طرف به دنبال ایجاد تفاهمنامه همکاری دوجانبه در بخش علم و فناوری و مسائل دانش بنیان هستیم تا سطح روابط در این بخش را افزایش دهند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های همکاری دانش بنیان برای هر دو طرف بهره‌مندی از فناوری مدرن در حوزه کشاورزی است.

حسینی پور افزود: تجربیات خوب مسکو و مازندران در حوزه دانش بنیان و تبادل و تعامل اطلاعاتی دو طرف به ارتقا تولید و مدرن سازی کشاورزی مسکو و مازندران منجر خواهد شد.

وی عنوان داشت: استان مازندران همانند مسکو بهره مند از پارک علم و فناوری است که این ظرفیت باید به نحو شایسته به کارگیری شود.

استاندار مازندران ادامه داد : در شش ماه گذشته ۳۰ شرکت دانش بنیان از روسیه به مازندران سفر کردند که زمینه تعامل بین دو طرف برقرار است.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه ارزشمندی که مازندران در حوزه دانش بنیان دارد آمادگی داریم که نمایشگاه مشترکی در این حوزه با مسکو برگزار کنیم.

این مسئول گفت: انجام این طرح زمینه حضور و دیدار نخبگان علمی بین دو کشور را فراهم می کند و این امر زمینه ساز توسعه دو جانبه خواهد بود.

وی عنوان داشت: ما علاقمند به بهره‌مندی از فناوری نوینی هستیم که در جلسه های مختلفی که با حضور شرکت‌های دانش بنیان مازندران و مسکو خواهیم داشت به آن می رسیم و این امر نخبگان دو کشور را وارد تعامل می‌کند.

حسینی پور اظهار داشت: با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری در کشور ما که حوزه دانش بنیان نامگذاری شد به اهمیت موضوع تاکید دارد که در این مقطع زمانی به دقت تعامل و همکاری دو طرف در این حوزه را در دستور کار قرار می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه