English

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

لزوم تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها /سیاست ایجاد پردیس کشور پارک فناوری در دستور کار است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها تأکید کرد و گفت: رؤسای پارک‌های علم و فناوری باید در شوراهای کلان و تصمیم‌ساز دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

لزوم تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها /سیاست ایجاد پردیس کشور پارک فناوری در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی زلفی‌گل از پارک علم و فناوری فارس در شیراز بازدید کرد و در جمع رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور به تقابلی که به گفته رؤسای پارک بین پارک‌های استانی و دانشگاهی برای همکاری شکل می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: بدون شک همکاری بین پارک‌های دانشگاهی و استانی موجب شکل گرفتن تقابلی بین رؤسای این پارک‌ها می‌شود اما باید راهکار و تدابیر لازم برای حل این مشکل بیندیشیم و از نقطه نظرات افراد فعال در این عرصه بهره ببریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته در خصوص پارک‌های استانی تکلیف مشخص است؛ رئیس پارک را عضو شورای دانشگاه و رئیس دانشگاه را عضو شورای پارک قرار می‌دهیم.‌ در رابطه با رؤسای پارک‌های دانشگاهی و استانی هم باید شرایطی فراهم شود تا همواره ارتباط سیستماتیک بین رؤسای پارک‌های استانی و دانشگاهی برقرار باشد و مشکل تقابل دانشگاه‌ها حل و مأموریت پارک‌ها مشخص شود.

زلفی‌گل بر ضرورت تدوین آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه رؤسای پارک‌ها باید در شوراهای کلان و تصمیم‌ساز دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، افزود: حضور روسای پارک‌ها به عنوان شخصیت حقوقی در شورای دانشگاه، هیات ممیزه و هیات امنا ضروری است؛ این موارد باید در آیین‌نامه جامع مدیریت پارک‌ها مورد توجه قرار بگیرد. بدون شک وزارت علوم نیز رسیدگی به این آیین نامه را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه محور فناوری استان، پارک علم و فناوری است و یکی از سیاست‌های وزارت علوم ایجاد پردیس است، اظهار کرد: سیاست ما ایجاد پردیس است‌. باز هم تأکید می‌کنم که در اولین فرصت در وزارت علوم جلساتی برای تدوین و اصلاح آیین نامه مدیریت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای پیشبرد اهداف‌مان در مسیر توسعه پارک‌های علم و فناوری، باید آسیب شناسی هم انجام شود. در عرصه صنعت جا برای فعالیت همه پارک‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری باید با توجه به موقعیت خاص هر استان ایجاد شوند، گفت: راه‌اندازی مراکز رشد، پردیس یا پارک علم و فناوری در دانشگاه‌ها باید با سیاست‌ دنبال شود. نباید این کار مانند توسعه بی‌رویه دانشگاه‌ها ما را با مشکل مواجه کند.

زلفی‌گل بیان کرد: باید هم اندیشی شود و تصمیمات عاقلانه باشد. ما مجری نظرات رؤسای پارک علم و فناوری هستیم. رؤسای پارک‌های علم و فناوری می‌توانند نظرات و تدابیر خود را ارائه دهند تا ما پیشنهادات و ایده‌های خوب را به مرحله اجرا برسانیم.

در این مراسم زنگ دور دوم‌ طرح دستیار فناور به صدا درآمد و از پوستر دومین دوره طرح دستیار فناور نیز رونمایی شد.

 

زمینه اشتغال دانشجویان فعال در طرح دستیار فناور فراهم شده است

وزیر علوم در رابطه با آغاز دومین دوره از طرح دستیار فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری فارس در زمینه طرح دستیار فناوری پیشتاز بوده است؛ به همین دلیل معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم این ماموریت را به پارک علوم و فناوری این استان واگذار کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت طرح دستیار فناوری را پارک علم و فناوری فارس به عهده دارد و اعتبارات هم در اختیار این پارک قرار می‌گیرد؛ این پارک این اعتبارات را بین سایر پارک‌ها توزیع می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاهی با مراجعه و اعلام نیاز به پارک‌های استان‌های خود ثبت نام می‌کنند و از این طریق به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و هسته‌های فناوری هدایت می‌شوند. آنها با حضورشان در این عرصه هم تجربه کسب می‌کنند و هم حداقل حقوقی به آنها پرداخت می‌شود.

زلفی گل اظهار کرد: زمینه اشتغال افرادی که به عنوان دستیار فناوری در شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور حضور پیدا می‌کنند در بحث‌های فناوری و تولید دانش بنیان مهیا شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین از برج فناوری فارس که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس بود، بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی