English

رییس سازمان پدافندغیرعامل:

ایران بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری در دنیا است

رییس سازمان پدافندغیرعامل بیان کرد: ۸۰ درصد حملات یاد شده مربوط به آسیبهایی کشف شده بود یعنی آسیبهایی که مشخص و شناخته شده و راهکار مقابله با آن نیز معلوم بوده است و تحولات فضای سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است.

ایران بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری در دنیا است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار غلامرضا جلالی؛ رییس سازمان پدافندغیرعامل در سخنانی اظهار داشت: ایران در سال گذشته بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری در دنیا بود و مدلهای مختلفی از جنگ سایبری علیه ما اتفاق افتاد.

سردار جلالی این سخنان را در حاشیه "همایش پدافند سایبری در مشهد ابراز داشت و افزود: در مدت یاد شده با توجه به قابلیت فناوری‌های جدید در ترکیب آنها با یکدیگر شاهد جنگ ترکیبی با محوریت جنگ سایبری علیه کشورمان بودیم.

رییس سازمان پدافندغیرعامل همچنین اضافه کرد: این جنگ ترکیبی در حوزه رسانه، شبکه های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های مختلف کشور روی داد و در مجموع سال گذشته با تنوعی از تهدیدات رو به رو بودیم که البته ۱۵ درصد از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

وی متذکر شد: ۸۰ درصد حملات یاد شده مربوط به آسیبهایی کشف شده بود یعنی آسیبهایی که مشخص و شناخته شده و راهکار مقابله با آن نیز معلوم بوده است و تحولات فضای سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است و از طرفی در بخشی از تهدیدات علیه ما از قابلیت هوش مصنوعی بهره برده شده است.

سردار جلالی تاکید کرد: تجزیه و تحلیلی که در خصوص حوادث و حملات سایبری در سال گذشته داشتیم نشان داد این حملات در حوزه‌های آسیب‌پذیری‌های متداول، جاری و شناخته شده در بخش خدمت رسانی به مردم، حفره‌های پنهان آسیب پذیری و ابزارهای کاشتنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بخش های فناور کشور بوده است.

رییس سازمان پدافندغیرعامل اذعان کرد: برنامه ای تحت عنوان "امن سازی اضطراری" تهیه کرده ایم و خراسان رضوی را که سابقه حملات سایبری نیز داشته به همراه استان آذربایجان شرقی به عنوان نمونه اجرای این طرح انتخاب کرده و تمهیدات اولیه اجرای طرح را در این ۲ مکان انجام داده ایم.

وی گفت: امن سازی اضطراری اولویت این سازمان است و اجرای برنامه امن سازی برای این است که از آسیبها و حملات ساده و دم دستی و قابل پیشگیری جلوگیری کنیم و همه فعالیت خود در سال ۱۴۰۲ را در قالب مصون سازی و کشف و شناسایی تهدیدها و ایمن سازی و دیگر اقدامات با استفاده از هوش مصنوعی دنبال می کنیم

سردار جلالی در خاتمه یادآور شد: برنامه داریم همه سامانه های موجود را برای استفاده از هوش مصنوعی به روز رسانی کنیم و در گام نخست تمام اقدامات حوزه شناسایی، امن سازی و ارزیابی امنیت را تا آخر سال مبتنی بر هوش مصنوعی اجرا می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه