English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبرداد؛

استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به توفیقات نا چیز در زمینه جلوگیری از تلفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان بر استفاده از هوش مصنوعی به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات این چنینی تاکید کرد.

استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ اصغر زارع بیان داشت : هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی پیشرفته امروز است که می تواند رفتارهای انسان را تشخیص داده و کنرل کند.

وی رفتار انسان ها را پیچیده و غیر قابل پیش بینی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در زمینه کنترل رفتار رانندگان به کمک هوش مصنوعی نیاز داریم تا بتوانیم از خواب آلودگی آنها در جاده های استان جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه واژگونی خودرو ناشی از خواب آلودگی رانندگان را یکی شایع ترین حوادث جاده ای استان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: در این حوزه کارهای بسیار زیادی را انجام دادیم اما توفیقات چندانی کسب نکردیم.

سرهنگ زارع عنوان داشت: در طرح توقف و حرکت که توسط پلیس راه اجرا شد ماموران ما جلوی رانندگان را گرفته و از آنها می خواستند تا کمی توقف کرده و پس از رفع خستگی و خواب آلودگی به ادامه مسیر بپردازند اما با این وجود راننده ای داشتیم که بعد از متوقف شدن توسط ماموران مجدداً به رانندگی پرداخته و بعد از طی مسافتی کوتاه براثر خواب آلودگی خودروی وی واژگون شده بود و این موضوع نشان می دهد که رفتار رانندگان در هنگام رانندگی اصلاً قابل پیش بینی نیست.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس در زمینه کنترل و مقابله با تخلفات حادثه ساز و اداره راه و شهرسازی درزمینه رفع نقاط حادثه خیز اقدامات مؤثری را انجام می دهند و امیدواریم ان شاء الله الله با استفاده از هوش مصنوعی نیز بتوانیم رفتاری ترافیکی رانندگان را کنترل کرده و با این کار کاهش تصادفات را داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه