English

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت‌فولاد خبرداد؛

خواهرخواندگی تخت فولاد اصفهان با آرامستان وادی‌السلام نجف

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت:روز پنجشنبه مقدمات خواهرخواندگی آرامستان وادی السلام نجف و تخت فولاد اصفهان با حضور شهرداران نجف و کوفه فراهم می‌شود.

خواهرخواندگی تخت فولاد اصفهان با آرامستان وادی‌السلام نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ابراهیم عمرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: در رویدادی طی روز پنجشنبه مقدمات خواهرخواندگی آرامستان وادی السلام نجف و تخت فولاد اصفهان با حضور شهرداران نجف و کوفه فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: سرزمین تخت فولاد پهنه ۷۵ هکتاری است که در سال ۱۳۷۵ به ثبت ملی رسید و مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد متولی اداره آن و حفظ داشته‌ها و هویت این سرزمین تاریخی است.

این مقام مسئول ادامه داد: تخت فولاد اصفهان مجموعه‌ای از بناهای آرامگاهی مشاهیر، علما و اساتید دومین قبرستان بزرگ جهان تشیُع محسوب می شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: از سال ۱۳۶۳ دفن متوفی در این سرزمین ممنوع و باغ رضوان اصفهان به عنوان محل دفن مردگان جایگزین شد.

 

راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت‌فولاد اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت‌فولاد  گفت: راه اندازی کتابخانه دیجیتال تخت فولاد از دیگر اقدامات انجام شده است که در روزهای آتی و با حضور شهردار نجف رونمایی می شود.

عمرانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در این مجموعه توضیح داد: خواناسازی تخت‌فولاد در قالب نصب ۱۱۲تابلو راهنمایی مسیر دوزبانه، نصب ۹ تابلوی هدایت مسیر شهری، نصب ۶۰۰ نشانه برای راهنمایی گردشگران از پروژه‌های مهمی در مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد  افزود: ثبت میراث ناملموس تخت‌فولاد، احداث منبع تامین آب جدید و بارگذاری حدود ۲ هزار سند، ایجاد گردشگری مجازی، تهیه ۱۲ هزار و ۶۰۰ عکس مجازی از تخت‌فولاد از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه تخت‌فولاد اصفهان می باشد.

وی با بیان اینکه۲۶ خرداد سالروز ثبت ملی این آرامستان است، گفت: روز پنجشنبه مقدمات خواهرخواندگی آرامستان وادی السلام نجف و تخت فولاد اصفهان با حضور شهرداران نجف و کوفه فراهم می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد بیان داشت: با توجه به اینکه تخت فولاد پس از وادی السلام دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع است از این ویژگی برای خواهرخواندگی ۲ آرامستان تاریخی استفاده می‌کنیم.

عمرانی ادامه داد:  در این دوره مدیریت شهری، سه محور شامل دعوت از مخاطبان، میزبانی شایسته و بهره‌مندی مناسب مخاطبان از این مجموعه مبنای فعالیت قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری معنوی تحت فولاد اصفهان گفت: وجود مشاهیر، هنرمندان، علما و اساتید در این مجموعه باعث شده یک ظرفیت ملی و به واسطه وجود آرامگاه برخی شخصیت‌ها، فرا ملی داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به‌مناسبت بیست‌وششم خردادماه سالروز ثبت ملی تخت فولاد رویدادهای مختلفی در شهرهای تهران و اصفهان برگزار می‌شود که نکوداشت تخت فولاد در مؤسسه همشهری تهران یکی از این رویدادها به شمار می‌رود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: همچنین روز جمعه در امارت سعدی سهام با حضور شهرداران نجف و شهر کوفه به‌منظور پررنگ کردن رابطه میان تخت فولاد و قبرستان بزرگ جهان اسلام وادی السلام ویژه‌برنامه‌ی را برگزار خواهیم کرد و درصدد هستیم تا خواهرخواندگی تخت فولاد را با وادی‌السلام برقرار کنیم.

مدیر تخت فولاد اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه