English

در راستای مبارزه با فراگیری بیماری کرونا؛

برنامه‌های نوروزی در مجموعه تخت فولاد اصفهان تعطیل شد

مدیر مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان از تعطیلی برنامه‌های نوروزی مجموعه عظیم تاریخی تخت فولاد اصفهان در راستای مبارزه با فراگیری بیماری کرونا خبر داد.

برنامه‌های نوروزی در مجموعه تخت فولاد اصفهان تعطیل شد

به‌گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدعلی معرک نژاد گفت: با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا و در راستای مبارزه با گسترش این بیماری، تمامی برنامه‌های فرهنگیمجموعه تخت فولاد که در اختیار شهرداری اصفهان است متوقف‌شده و درعین‌حال بقاع تاریخی و مذهبی مجموعه نیز پذیرای زائران نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این گورستان عظیم تاریخی بیش از 75 هکتار وسعت دارد و دارای بیش از 55 بقعه تاریخی است، همه‌ساله در نوروز متناسب با ساختار تاریخی این مجموعه فرهنگی، برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از معرفی شخصیت‌های علمی و دینی مدفون برگزاری تورهای گردشگری و اجرای نمایش‌های متنوع تاریخی و فرهنگی اجرا می‌شد.

به گزارش موج؛ مجموعه تاریخی تخت فولاد اصفهان پس از آرامستان وادی‌السلام در شهر مقدس نجف اشرف، دومین آرامستان جهان تشیع به شمار می‌رود که قدمت این مجموعه تاریخی به‌ واسطه مقبره منسوب به یکی از پیامبران قوم بنی‌اسرائیل (یوشیع نبی) به بیش از 2هزار سال قبل می‌رسد و در حال حاضر مقبره بیش از دو هزار شخصیت علمی، دینی و هنری در این مجموعه تاریخی شناسایی و به ثبت ملی رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه