English

به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا ؛

خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان افزایش یافت

شهرداری اصفهان به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا خدمات غیرحضوری خود را افزایش داده است.

خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، شهرداری اصفهان به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا برای انجام بسیاری از امور اداری شهروندان در روزهای پایانی سال خدمات غیرحضوری خود را گسترش داده است.

در راستای  پیشگیری از شیوع کرونا ضروری است بسیاری از سفرهای شهری و امور اداری شهروندان که به صورت غیرحضوری قابل انجام است، از طریق اینترنت و آنلاین انجام شود.    

بر اساس آمار، دو درصد از مراجعه کنندگان شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری رفت و آمد دارند اما برای همین میزان مراجعه هم، ترتیبی اتخاذ شده تا شهروندان، امور مالی مربوط به پروانه را تا پایان سال انجام و مابقی مراحل را تا تیرماه 99 انجام دهند.  

تمدید مهلت پرداخت کلیه عوارض شهرداری

همچنین پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری، ثبت سهمیه خدمات مهندسی نظارت و طراحی، استعلام دفترخانه، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو، پایان کار و سفت کاری، تا پایان اردیبهشت ماه 99 تمدید شده و نرخ ها نیز طبق تعرفه های سال 98 محاسبه می شود.  

پاسخگویی 24 ساعته 137 برای به حداقل رساندن مراجعات

برخی از مراجعات به شهرداری به صورت تلفنی قابل انجام است. برخی افراد برای اطلاع از مواردی چون نرخ های سال های آینده و آگاهی از مصوبات شورای شهر و ... به شهرداری ها مراجعه می کنند که اینگونه افراد در این شرایط نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند از طریق تماس با سامانه 137 شهرداری، این خدمات را دریافت کنند.

در همین راستا، از یکم تا 20 اسفند ماه بیش از دو هزار نفر با 137 تماس داشتند و پاسخ های خود را دریافت کردند. بیشترین تماس ها در خصوص درخواست ضدعفونی معابر، بوستان ها، ایستگاه های اتوبوس و ... بوده است. در حال حاضر روزانه و به طور متوسط بیش از هزار تماس با 137 برقرار می شود و این مرکز به صورت 24 ساعته و در سه شیفت، پاسخگوی شهروندان است. 

نوبت دهی مکانیزه مراکز معاینه فنی

برخی خدمات هم به صورت اینترنتی به شهروندان در حال ارائه است که از آن جمله می توان به دریافت نوبت معاینه فنی خودرو، ثبت نام و درخواست صدور پروانه های فعالیت و اشتغال در سامانه حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان و پرداخت آنلاین، درخواست تمدید پروانه های صادره و پرداخت آنلاین آن، نامه نگاری از طریق اتوماسیون موجود در سامانه حمل بار با شرکت های حمل و نقلی جهت ارایه خدمات غیرحضوری و حذف حضور ارباب رجوع در سازمان حمل بار درون شهری اشاره کرد. 

همچنین شهروندان می توانند درخواست جا به جایی بار توسط اپلیکیشن باریار 724 را بدون مراجعه حضوری و با پرداخت آنلاین هزینه و گرفتن درخواست جا به جایی بار توسط راننده بدون مراجعه به سطح شهر انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی