English

معاون استاندار قم:

توسعه پارک علم و فناوری استان قم درحال انجام است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: بحث توسعه پارک در حال انجام است و مکانی کنار شهرک آی تی جانمایی شده است و اکنون زیرساخت‌های آن در حال پیگیری است.

توسعه پارک علم و فناوری استان قم درحال انجام است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مهدی قریشی در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان‌های فعال در حوزه کشاورزی که با حضور چند شرکت مطرح برگزار شد، بیان کرد: تبصره ۱۸ ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان است و باید بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مزبور همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که در ارتباط با مشکلات استقرار و فضای فیزیکی پارک علم وفناوری؛ این پارک فضای فیزیکی اندکی دارد و این درحالی است که در برخی استان‌ها پارک‌های علم وفناوری با زیرساخت و فضای فیزیکی مطلوبی ایجاد شده اما در قم با محدودیت روبرو است.

قریشی در ادامه با اشاره به جانمایی زمینی در کنار شهرک آی تی برای پارک علم و فناوری، عنوان کرد: بحث توسعه پارک در حال انجام است و مکانی کنار شهرک آی تی جانمایی شده است و اکنون زیرساخت‌های آن در حال پیگیری است.

معاون استاندار قم در ادامه گفت: طبق اسناد بالا دستی مثل سند آمایش سرزمینی، صنعت گردشگری و زیارت، فناوری اطلاعات و حوزه علوم انسانی از اولویت‌های استان بوده و با توجه به محدودیت آب و خاک در استان بخش کشاورزی به سمت افزایش بهره‌وری هدایت شده است.

این مسئول با اشاره به تاکید همیشگی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر با تاکیدات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفتند و اکنون در حال رشد و توسعه هستند و سال گذشته نیز ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان به دستور استاندار تشکیل و در حال فعالیت است.

به گفته وی؛ در سالی که به نام مهار تورم ورشد تولید نامگذاری شده این شرکت‌ها نقش مهمی در تحقق این شعار دارند که بر این اساس برای رفع موانع شان طی چند جلسه با مدیران برخی بانک‌ها و مدیران اجرایی مشکلات را بررسی و پیگیری کردیم.

گفتنی است ؛ در این جلسه که باحضور رییس پارک علم و فناوری و رییس نظام مهندسی کشاورزی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی به بیان نظرات و مشکلات خود در زمینه دریافت تسهیلات بانکی، وجود برخی قوانین دست و پاگیر و همچنین مشکل فضای کاری محدود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه