English

احیای۵۳ تعاونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم، 53 شرکت تعاونی در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

احیای53 تعاونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، حامد آرامش افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، تاکید زیادی بر احیای تعاونی ها و رونق و تثبیت اشتغال دارد که خوشبختانه با راهبری این رویکرد در سیستان و بلوچستان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

او بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای رییسی، با مساعدت و تلاش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون کارگری شورای تامین و هم افزایی که بین مسئولان استان وجود دارد، خوشبختانه 53 شرکت تعاونی راکد و نیمه فعال، به مدار تولید بازگشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه با احیای این تعاونی ها، اشتغال 723 نفر تثبیت شد، اظهار داشت: هدف وزارت متبوع پیشرفت تعاونی هاست که این پیشرفت الزاما براساس کمیت یعنی افزایش تعاونی‌ها نیست، بلکه توان افزایی تعاونی‌های موجود و احیای تعاونی های راکد در اولویت قرار دارد.

آرامش ادامه داد: همچنین از شهریور سال گذشته تا به امروز، یکصد و 54 شرکت تعاونی جدید در سراسر سیستان و بلوچستان تشکیل و زمینه اشتغال 977 نفر را فراهم کرده است.

او حوزه فعالیت این تعاونی ها را مسکن، کشاورزی، عمرانی، تامین نیاز، توسعه روستایی، بهداشتی و درمانی، نساجی و چرم، پوشاک و بسه بندی، خدمات آموزشی و زیست محیطی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: دو هزار و 620 شرکت تعاونی با تعداد اعضای 59 هزار و 605 نفر در این استان فعال هستند.

آرامش تصریح کرد: مجموعه اقدامات باید به سمتی هدایت شود تا سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور به 25 درصد یعنی رقم مصوب در برنامه ششم توسعه برسد، چراکه تعاونی ها ساختار و سازماندهی لازم را برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را دارند و باید زمینه و فرصت فعالیت آنها را در جامعه فراهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه