English

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد؛

کمبود آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در ۲۰۹ داروخانه کردستان

بازرسان معاونت غذا و دارو با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات از ۲۰۹ داروخانه بخش خصوصی استان بازدید و مشکلات کمبود آنتی بیوتیک کودکان را بررسی کردند.

کمبود آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در ۲۰۹ داروخانه کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، هومن قصری شامگاه روز گذشته در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در سنندج، ضمن قدردانی از تلاش ادارات و سازمان های همکار برای تامین داروهای مورد نیاز در استان، افزود: این بازدیدها با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی بیوتیک های اطفال به عمل آمد و با هماهنگی های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده، کاهش یا حذف شد.

وی با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به بیماران خاص، مزمن و سخت درمان از سوی دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه‌ سازمان غذا و داروی کشور از ۱۶ آذر امسال، محل پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آینده ای امیدبخش را در استان ترسیم می کند.

قصری ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با تاسیس و راه‌اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول صنعت داروسازی استان و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

در این جلسه، پس از بحث، بررسی و اظهار نظر حاضران، تصمیمات متناسب با بهبود وضعیت و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با حوزه دارویی در استان اتخاذ شد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه