English

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد؛

مقاوم سازی ۵۳ هزار و‌۵۰۰ واحد مسکونی روستایی

تاکنون ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

مقاوم سازی ۵۳ هزار و‌۵۰۰ واحد مسکونی روستایی

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، سعید رسولی اظهار داشت: شاخص میانگین کشوری از نظر مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۰ درصد است ولی در کردستان بنا به دلایل و عقاید شرعی مردم غرب استان و عدم استقبال از دریافت تسهیلات، شاخص استانی ۴۱ درصد بوده و ۹ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: تاکنون ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

رسولی خاطرنشان کرد: استان کردستان در مسیر گسل زلزله قرار دارد و مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان یکی از ضروریات است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ابراز امیدواری کرد با استقبال مردم، تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی و چشم‌انداز بنیاد مسکن کشور که جشن پایان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سال ۱۴۱۰ است، با همکاری مردم و بانک‌های عامل محقق شود.

رسولی اعلام کرد: در مصوبه اخیر هیئت دولت میزان تسهیلات روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و کارمزد آن پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است، ضمن اینکه ضمانت این وام زنجیره‌ای است.

وی گفت: در زمینه مقاوم سازی، توافق نامه‌ای با بنیاد مستضعفان در شهرستان سروآباد به عنوان الگو منعقد شده که بر اساس آن ۸۹۲ واحد مسکن روستایی شناسایی شده و در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: علاوه بر تسهیلات مقاوم سازی، کمک بلاعوض پرداخت و مصالح رایگان هم واگذار می‌شود و تلاش ما این است که تفاهم نامه ذکر شده تا تابستان سال آینده به اتمام برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی