English

آیت الله اعرافی:

باید پاسخگویی شبهات خلق شده در ذهن نسل جوان باشیم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: سطح عمیق جهاد تبیین این است که گره‌های خلق شده در ذهن جامعه و جوانان شناسایی شده و باید به آنها پاسخ داده شود.

باید پاسخگویی شبهات خلق شده در ذهن نسل جوان باشیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تقدیر از خدمات سازمان اوقاف و تعامل مطلوب این سازمان با حوزه‌های علمیه بیان کرد: تبلیغ موثر نیازمند مجموعه ای از شرایط است و یکی از آن شرایط این است که درک عمیقی از فضای معرفتی دنیای معاصر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در روزگاری قرار داریم که تمدن مادی غربی بر جامعه بشری حاکمیت دارد، گفت: انقلاب اسلامی جهش و حرکتی بود که بتواند این مسیر را تغییر دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه با وجود هجمه‌های سنگین و غبارآلودگی فضا، هنوز هم انقلاب اسلامی در دنیا جذابیت و درخشش دارد، گفت: 40 سال تمام ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و تبلیغی برای خاموش کردن این نور به کار گرفته شده است ولی در عین حال این گوهر خیلی از قلب‌ها را به سمت خود مجذوب می کند.

وی با اشاره به اینکه بنیان فکری در علم، دانش، فناوری و دیگر دستاوردهای غرب جهت غیرالهی داشته و جاذبه‌های شهوانی در آن وجود دارد، گفت: غرب شناسی و آشنایی با نفوذ تفکر غربی در انواع سبک‌های زندگی، فناوری‌ها و علوم از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابر این در طراحی تبلیغ دینی باید آگاهی لازم به این مسائل وجود داشته باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه شناخت ضمیر نسل جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: آثار شهید مطهری مبتنی بر کلان تبلیغ راهبردی و ذهن خوانی جریانات سیاسی زمان خودش بوده است و ایشان در هر یک از کتاب‌ها پاسخ به یکی از مشکلات را هدف‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین دارای سطحی است که مبتنی بر اطلاع‌رسانی است، یادآور شد: سطح عمیق جهاد تبیین این است که گره‌های خلق شده در ذهن جامعه و جوانان شناسایی شده و باید به آنها پاسخ داده شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه گفت: در 5 سال گذشته بر اساس زحماتی که دوستان انجام داده بودند، چند کار بزرگ در حوزه‌های علمیه انجام شده است و امروز حوزه‌های علمیه از سندهای راهبردی کلان بهره‌مند است.

وی به تدوین برنامه 5 ساله حوزه‌های علمیه با 42 مضمون و 300 هدف اشاره کرد و افزود: در این برنامه هزار شاخص برنامه‌ای در نظر گرفته شده و سال گذشته همه استان‌ها برش آزمایشی داشته‌اند. در ذیل این برنامه 300 طرح مهم و 100 طرح راهبردی بسیار مهم وجود دارد که اجرای نیمی از آن آغاز شده است.

آیت الله اعرافی از تنظیم درخت‌واره حوزه‌های علمیه خبر داد و اضافه کرد: در این درختواره 500 رشته گرایش و تخصص تعریف شده و 50 تا 70 رشته گرایش به صورت مستقیم به تبلیغ اختصاص دارد و در درون همه رشته‌ها رویکرد تبلیغی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در درخت‌واره مهارت‌ها نیز بخش قابل توجهی به تبلیغ اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های میدانی تبلیغ با هماهنگی دفتر تبلیغات و سازمان اوقاف طرح‌های مهمی پیش بینی شده و البته تاکید شده که از موازی‌کاری به شدت پرهیز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در فضای مورد نیاز تبلیغ اقدام موازی نباید داشته باشیم گفت: دستگاه های فعال در تبلیغ باید هم افزایی داشته و ید واحده باشند چرا که نیاز بی پایان است و اگر هم افزا نباشیم همه متضرر شده و منابع اتلاف می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه