English

تاکید مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم تربیت کادر و منابع انسانی در حوزه زندان‌بانی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم تربیت کادر و منابع انسانی در حوزه زندان‌بانی تاکید کرد.

تاکید مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم تربیت کادر و منابع انسانی در حوزه زندان‌بانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولان سازمان زندان‌های کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تقدیر از خدمات عوامل زندان های کشور و با ابراز امیدواری بر اینکه در آینده به نقطه ای برسیم که کمترین زندانی را داشته باشیم گفت: باید در ارتقای فرهنگی کشور به قشری که مستعد خدمت هستند توجه شود.

وی گفت: در امر زندان‌بانی مطالعه، تحقیق و پژوهش نیاز است و در این عرصه هرچه فعالیت‌ها مستند و متکی بر فکر باشد به خوبی محقق خواهد شد، لذا نیازمند است مطالعه درست و دقیق در انجام کارها صورت بپذیرد و کارها همراه با پشتوانه دقیق فکری معرفتی و مطالعاتی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پایان نامه ها، مجلات و نشریات حوزه و رشته های جدیدی که تناسبی با کار زندان بانی دارد می تواند پشتیبانی محتوایی باشد و در این راستا از همه مهمتر تربیت کادر و منابع انسانی است که بتواند در فضای زندان تاثیرات عمیقی بگذارد و این کار مهمی است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید از عناصر فردی تاثیرگذار که دارای معلومات لازم و ویژگی های شخصیتی هستند بهره گرفت و دانست کسی که می خواهد موثر در عرصه فرهنگی باشد نیازمند هنر بسزایی است تا بتواند نقش موثری در تسخیر روح مخاطب داشته باشد.

اعرافی گفت: برای انتقال پیام حق، عناصر فرهنگی باید هنرهای لازم را داشته و مسلح به شیوه های هنری متعدد و ابزاری علمی اخلاقی در تعلیم باشند.

وی اضافه کرد: در بحث خانواده‌های زندانیان هرچه باید از بعد اقتصادی، معنوی، روحی و نرم افزاری، توجه ببیشتر شود. این امر انسانی و امر بزرگی برای کشور است و هرچه قدر هم تعامل صورت بپذیرد بجا و جای کار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سعی کنیم بهترین وضعیت از بُعد شاخص های جهانی داشته باشیم البته به این شکل نیز می باشد، لذا باید بهترین الگوی اسلامی را نیز داشته باشیم.

اعرافی در پایان اظهار داشت: در تعامل و همکاری با حوزه های علمیه اگر به این سه نکته شکل گیری دبیرخانه و انعقاد تفاهم نامه و برنامه مشترک چند ساله توجه داشته باشیم به نتیجه خواهیم رسید در غیر این صورت تلاش ها موثر واقع نخواهد شد و تنها در حد حرف زدن خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه