English

سید انور رشیدی خبر داد؛

کلنگ زنی پروژه تقاطع پارک محمدی در هفته دولت

کلنگ زنی پروژه تقاطع پارک محمدی در هفته دولت، راه اندازی دپارتمان تخصصی در پارک شهدای 28 دی، پیگیری تحقق شهرداری الکترونیک و .. از خبرهای خوش و امیدبخش شهرداری برای شهروندان سنندجی است.

کلنگ زنی پروژه تقاطع پارک محمدی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدانور رشیدی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار کرد: خبرنگار چشم بینا و حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و ما وجود خبرنگاران در کنار خود را مایه خیر و برکت می دانیم و معتقدیم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای پیشبرد اهداف در حوزه خدمات بهتر به شهروندان امری ضروری است.

شهردار سنندج از شهرداری به عنوان ویترین خدمات در سطح شهر نام برد و اظهار کرد: با دیدگاه وظیفه اجتماعی و فرهنگی به مدیریت شهر نگاه می‌کنیم و تمام توان خود را برای بهره‌مندی عادلانه شهروندان از خدمات مختلف بکار گرفته‌ایم.

اجرای چند پروژه بزرگ عمران شهری در سنندج

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان، تکمیل پروژه کمربندی 36 متری اسلام آباد و اتصال کمربندی اسلام آباد به تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان طرح‌های در حال مطالعه و در دست اقدام شهرداری است.

رشیدی به پروژه کمربندی 36 متری اسلام آباد و نیاز اعتباری700 میلیارد ریالی آن اشاره کرد و گفت: پروژه اتصال کمربندی اسلام آباد به تقاطع غیرهمسطح آزادگان -کردستان از پروژه های بسیار مهمی است، که متاسفانه جدای از کمبود 500 میلیارد ریال اعتباردارای معارض است.

وی تصریح کرد: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی نایسر از دیگر طرح‌های در حال مطالعه شهرداری سنندج است که اجرای آن نقش مهمی در عمران شهری و کاهش ترافیک سنندج دارد.

شهردار سنندج افزود: اجرای این پروژه‌های کلان با توجه به کمبود اعتبارات و درآمدهای شهرداری، نیازمند نگاه ملی است.

رشیدی گفت: پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق از سمت سنندج به همدان به طول 300 متر اجرای روسازی انجام می‌شود که اتمام آن نیاز به تامین250  میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها نقش مهمی در رفع گره‌های ترافیکی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد خواهد داشت و بخش قابل توجهی از مطالبات مردم در حوزه ساماندهی ترافیک را پاسخ می‌دهد.

پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست اجرای شهرداری سنندج

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری پروژه پارک نیشتمان به مساحت 20 هکتار به مدت 20 سال از منابع طبیعی احاله مدیریت و فراخوان برای انجام کار مطالعاتی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشاور این پروژه انتخاب و بعد از انجام کار مطالعاتی بسته سرمایه گذاری آن آماده و فراخوان انتخاب سرمایه گذار داده می شود، گفت: پارک نیشتمان مشتمل بر پیست دوچرخه سواری، شهربازی روباز، کمپ گردشگری باغ گلها و غیره است.

شهردار سنندج تصریح کرد: پارک معلم با مالکیت شهرداری دیگر مورد سرمایه‌گذاری است که در مساحت 3.3 دهم هکتار در ورودی سنندج به سمت سقز است که مشاور پروژه مشخص و قرارداد امضا شده است.

رشیدی با بیان اینکه کار مطالعاتی این پروژه همزمان با پروژه نیشتمان انجام می‌شود گفت: با اجرای این پروژه ضمن حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز رویکرد سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو پروژه تجاری و تجاری اداری هم در متراژ 700 مترمربع در دست اقدام است که کار مطالعاتی آن انجام شده و در آستانه صدور پروانه است.

روز خبرنگار شهرداری سنندج

رشیدی افزود: بعد از صدور پروانه این پروژه به عنوان بسته سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود که طبقه هم کف آن 100 درصد تجاری است و در کنار این مهم چندین پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دیگر تعریف شده است.

توسعه فضای سبز شهری سنندج

شهردار سنندج گفت: توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری سنندج است و پروژه های مختلفی در این راستا در سطح شهر تعریف شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: مساحت فضای سبز عمومی سطح شهر سنندج با احتساب پارک های جنگلی حدود 334 هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای سبز 10 هزار متر فضای سبز در نایسر و 3 هکتار ورودی نایسر، 8 هکتار در ورودی حسن آباد و 8 هکتار کمربندی حسن اباد برای شهرک‌های زاگرس، آبیدر و ویلاشهر و چندین پارک درون محله‌ای در سطح شهر در حال انجام است.

راه‌اندازی مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری در سنندج

شهردار سنندج از نیروی انسانی خلاق، نخبه و توانمند به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه نام برد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری یکی از مهمترین اولویت های شهردار و شورای اسلامی شهر سنندج است.

وی عنوان کرد: در سفر رییس جمهور به استان پیگیری لازم در راستای دریافت حق سهم شهرداری از راه و شهرسازی در رابطه با 21 هکتار خالص مسکونی و همچنین تخصیص پساب فاصلاب سنندج جهت امور فضای سبز شهر سنندج و جلوگیری از هدررفت منابع آبی انجام شده که امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها این مهم محقق شود.

وی افزود: دستورات لازم از سوی مسئولان کشوری گرفته شده و انتظار داریم راه وشهرسازی در این زمینه پای کار بیاید و حق و حقوق شهر را ادا کند.

بروزرسانی حقوق پرسنل شهرداری سنندج

شهردار سنندج از بروزرسانی حقوق پرسنل و پرداخت مطالبات پیمانکاران به عنوان دیگر اقدام مهم طی ماه‌های گذشته در مجموعه شهرداری سنندج با کمک و حمایت شورای شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی که صورت گرفت بروزرسانی پرداخت پرسنل به عنوان یکی از مهمترین مشکلاتی که همواره مدیریت شهرداری سنندج را در گذشته به شدت درگیر خود گرفته بود رفع شد.

وی افزود: در کنار بروزرسانی حقوق پرسنل، اعمال افزایش 57 درصدی حقوق کارگری که وزارت کار اعلام کرد در شهرداری سنندج اعمال شده که رضایتمندی بسیار خوبی را در بین پرسنل کارگری این نهاد ایجاد کرده است.

وی گفت: 65 میلیارد تومان بدهی معوقات حق و حقوق پرسنل پرداخت شده و امروز حقوق و بیمه پرسنل کاملا بروز و مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به ورزش به ویژه ورزش محلات خواهیم داشت ورزش محلات را راه‌اندازی خواهیم کرد و در نخستین گام مسابقات فوتبال ساحلی را برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌های ورزشی سطح شهر در راستای توسعه هرچه بیشتر نشاط و شادابی در بین شهروندان در آینده نزدیک احیا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه