English

شهرداری سنندج ۲۲۵ میلیارد تومان بدهی دارد/برنامه شهرداری بر محور عدالت اجتماعی است

شهردار سنندج گفت: در حال حاضر شهرداری سنندج 225 میلیارد تومان بدهی دارد و این جدا از پرونده هایی است که حکم آنها علیه شهرداری صادر نشده که بدون شک با صدور احکام قضایی به بیش از 300 میلیارد تومان می رسد.

شهرداری سنندج 225 میلیارد تومان بدهی دارد/برنامه شهرداری بر محور عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدانور رشیدی صبح امروز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: چهار دوره حضور در شورا در جایگاه نظارتی خود را حاصل لطف الهی و اعتماد مردم می‌دانم و با همین پشتوانه وارد عرصه اجرایی در مجموعه شهرداری شدم. 

وی خاطرنشان کرد: حاضر به پاسخگویی به مردم در مورد عملکرد خود در چهار دوره از فعالیت در شورای شهر هستم ولی فکر می‌کنم، بهتر است به جلو و با امید نگاه کنیم.

شهردار سنندج پیشرفت شهر را نیازمند همفکری نخبگان، اندیشمندان و دانشگاهیان با مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: به عنوان شهردار سنندج از هر نقد منصفانه‌ای استقبال خواهیم کرد.

رشیدی با بیان اینکه شهرداری را باید با توجه به موقعیت زمانی و مکانی ارزیابی کنیم افزود: در شرایطی شهرداری را قبول کرده‌ام که وضعیت کاملا بحرانی دارد و وضعیت بدهی‌های آن نگران‌کننده است.

وی از بدهی225 میلیارد تومان شهرداری سنندج خبر داد و گفت: این رقم جدای از بسیاری از بدهی‌های حقوقی و غیره است.

به گفته رشیدی، شهرداری سنندج همچنین 27 میلیارد تومان بدهی تسهیلات دارد که به زودی سررسید آن فرا می‌رسد، در کل، وضعیت فعلی شهرداری سنندج بحرانی است.

رشیدی ادامه داد: حقوق مرداد و شهریور کارکنان شهرداری جز 280 نفر از نیروهای حجمی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ماه برای حقوق نیروهای حجمی یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار نیاز است و تامین این اعتبار از اولویت‌های مهم مدیریت شهرداری است.

شهردار سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در سال جاری 30 میلیارد تومان درآمد داشته که بخشی از اقدامات با آن انجام شده استا هر چند در صدد برنامه‌ای برای ریل‌گذاری درآمد پایدار در شهرداری هستیم.

وی تصریح کرد: در پرداخت اضافه‌کار کارکنان ناعدالتی‌های زیادی صورت گرفته است است که رفع این ناعدالتی هم از اولویت‌های مجموعه شهرداری سنندج است.

وی در مورد وضعیت بهسازی معابر هم عنوان کرد: اگر تاخیر در انجام آسفالت معابر انجام شده عمدی نبوده است در ننله 15 تا 17 هزار متر معبر به صورت غیرکارشناسانه باز شده است که تعهدی برای مردم ایجاد کرده از همه مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: نبود قیر و نبود بودجه در حوزه اسفالت معابر موجب بی‌اعتمادی مردم شده که از همین تریبون از مردم عذرخواهی می‌کنم.

رشیدی  ارتقای سطح اعتماد و اعتمادسازی مردم به شهرداری را نیاز ضروری دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف زمینه اعتمادسازی مردم نسبت به مجموعه شهرداری را فراهم سازیم.

وی افزود: اولویت بنده تامین حقوق پرسنل است و در گام بعدی نیز اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت بعدی خود قرار داده‌ام.

وی تصریح کرد: پیمانکاران در قالب قراردادهای غیرنقدی عقد قرارداد شده‌اند یعنی به صورت تهاتر در طرح‌ها پرداخت می شود.

شهردار سنندج  تصریح کرد: با توجه به اینکه با روی کار آمدن دولت جدید امید نو وارد کشور شده و خون جدید امیدوارانه در کشور و مردم ورود پیدا کرده است  مردم امیدوار شده اند با این تغییر و تحول اتفاقات خوبی بیفتد.

وی عنوان کرد: دیدگاه هیت دولت این است که به استان های کم برخوردار کشور خدمت بیشتر صورت بگیرد این دیدگاه باید در مدیریت شهری هم اتفاق بیفتد.

رشیدی اضافه کرد:  توزیع ناعدلانه خدمات اجتماعی در شهر سنندج کاملا مشهود است و این موضوع را بر اساس مکتوباتی که وجود دارد می‌گویم.

وی اضافه کرد: ما می توانیم در محلاتی که در گذشته شکل گرفته است با تملک خانه‌های مختلف سرانه فضاهای عمومی وفضای سبز را افزایش دهیم.

رشیدی  اذعان کرد: محله محور کردن برنامه ها از اولویت ‌های ماست و در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده‌ایم.

وی گفت: برای مناطق کم برخوردار برنامه داریم این انتظار را از دستگاه‌های خدمات  رسان داریم در این حوزه به صورت ویژه همراهی داشته باشند.

وی اذعان کرد: در چهار منطقه شهر چهار گرمخانه راه اندازی می‌شود و با این کار ظرفیت اسکان در این بخش را به 600 نفر خواهیم رساند.وی اذعان کرد: طرح جامع ترافیکی باید به روز شود چون دیدگاه شهری ما دیدگاه پیاده محور و انسان محور است اگر این طرح به روز نشود نمی توانیم ان دیدگاه را اجرایی کنیم.

وی افزود: طرح‌های ترافیکی را با بهره‌گیری از ظرفیت مشاورین قدر بروز رسانی و اجرای خواهیم کرد.
رشیدی افزود: دیدگاه ما تقویت لاین دوچرخه سواری در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه طرح جامع ترافیکی شهر سنندج بروز رسانی می‌شود گفت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های ما در شهرداری سنندج است.

رشیدی عنوان کرد: پارکینگ ‌های طبقاتی در برخی نقاط شهر برنامه‌ریزی شده است در مسیر خیابان طالقانی به دلیل دسترسی به بازار و نبود پارگینک با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی گفت:چهار پارکینگ طبقاتی در چند فاز در سطح شهر سنندج اجرا می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه توسعه و تقویت فضای سبز و ایجاد درآمد پایدار از دیگر اولویت‌های ما خواهد بود، عنوان کرد: 20فرصت سرمایه‌گذاری در سطح شهر در قالب‌های مختلف احصا شده است.

وی گفت: ارائه رویکرد نوین در سازمان‌های مختلف برای چابک‌سازی عملکرد و ساماندهی صنوف صنعتی و الاینده در قالب شهرک‌های مختلف از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

شهردار سنندج عنوان کرد: چهار نقطه برای هدایت وانت بارهایی که در سطح شهر هستند در نظر گرفته شده که در ابتدا با اقدام و کار فرهنگی این مهم را پیش خواهیم برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه