English

عنوان شهر خلاق موسیقی حق مردم سنندج است

شهردار سنندج با عنوان این مطلب که سنندج خاستگاه و جایگاه موسیقی و به ویژه موسیقی خانقاهی است گفت : عنوان شهر خلاق موسیقی حق مردم سنندج و هنرمندان این دیار است.

عنوان شهر خلاق موسیقی حق مردم سنندج است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اختتامیه دومین جشنواره موسیقی خانقاهی با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و گروه‌های شرکت کننده در ساختمان شهرداری مرکزی سنندج برگزار شد.‌

شهردار سنندج در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه پرخیر و برکت ربیع الاول و میلاد ختمی مرتبت گفت: جایگاه موسیقی جایگاه ویژه و بسیار بلندمرتبه ای در میان مردم سنندج و مناطق کوردنشین است.‌

سیدانور رشیدی عنوان کرد: موسیقی و به ویژه موسیقی خانقاهی "دف" با روح و روان انسان سازگاری دارد و این به مثابه گردش فصل.ها و چرخش طبیعت است که اگر این همنوایی و هارمونی وجود نداشته باشد طبیعت و کائنات دچار مشکل می شود که البته موسیقی نیز این چنین است.

وی اظهار داشت: تمام هستی و کائنات براساس نظم و هارمونی و قاعده استوار و پایدار است و تمام کائنات و موجودات تسبیح.گوی خداوند سبحان است.

وی خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از ثروت ما در زمینه موسیقی، موسیقی خانقاهی است و موسیقی خانقاهی صفای معنوی و جلای روح و جان به ما می .خشد چراکه خانقاههای این شهر که اولیای خدا متولیان آن بوده‌اند و مردم را به سمت آرامش، عبادت، حدیث، قرآن و خدمت سوق می دهند.

رشیدی تصریح کرد: خانواده‌های نامدار و متدینی در سطح شهر سنندج مراسم ماه مولود و ربیع الاول را آراسته نموده و به این ماه رونق خاصی می.دهند.

وی یادآور شد: شهر سنندج همواره در ایام مبارک ماه ربیع الاول خاستگاه برگزاری آیین و جشن و سرور این ماه در مدح و ثنای پیامبر خاتم بوده که متاسفانه در دو سال اخبر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری چنین مراسماتی کمتر شده است.

شهردار سنندج گفت: به برکت این ماه مبارک به زودی شاهد از بین رفتن و ریشه کن شدن این بیماری باشیم و دیگر شاهد از دست دادن هموطنان عزیزمان نباشیم.

رشیدی از تمامی پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری سنندج به دلیل تعویق در پرداخت معوقات عذرخواهی نمود و ابراز امیدواری کرد: به زودی از این مشکلات عبور کنیم چراکه شهرداری و شهر سنندج دارای پتانسیل‌های خوبی بوده و تمام سعی ما بر آن است با تکیه بر این پتانسیل‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به توانایی وپیگیری‌های اعضای شورای شهر و دلسوزی و پشتکار همکاران خدوم خود در مجموعه شهرداری اعتماد کامل دارم و با توکل به خداوند متعال و استفاده از تمام پتانسیل ها از این مشکلات عبور کرده و آینده خوبی برای شهر و شهرداری  پیش بینی می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه