English

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

شعار سال بهزیستی با عنوان شروعی دوباره برای بهتر زیستن باید شامل همه مردم استان کرمانشاه شود

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت هفته بهزیستی گفت: شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستن باید شامل همه مردم استان کرمانشاه شود.

شعار سال بهزیستی با عنوان شروعی دوباره برای بهتر زیستن باید شامل همه مردم استان کرمانشاه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدی، مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت هفته بهزیستی گفت: از میان جمعیت استان کرمانشاه رقمی حدود ده درصد را افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی تشکیل می‌دهند؛ در ابتدا عنوان می‌کنیم که با توجه به شعار امسال یا همان شروعی دوباره برای به زیستن امیدواریم این شعار مشمول حال تمامی هم استانیان عزیز باشد و نه تنها افراد تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه.

وی افزود: بر این اساس که حدود ده درصد از جمعیت استان کرمانشاه رقمی حدود ۴۰ هزار را افراد نیازمند به کمک بهزیستی تشکیل می‌دهند؛ این افراد از خدمات بهزیستی در یکی از دو بخش حمایت های اجتماعی و توانبخشی استفاده می‌کنند که در حوزه اجتماعی شاهد وجود ۱۰ هزار پرونده هستیم که حدود دو سوم این پرونده ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

وی گفت: از تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی حدود ده درصد را افراد معلول با وضعیت معلولیت خیلی شدید تشکیل داده؛ ۳۰ درصد متوسط ، ۲۰ درصد خفیف و ۴۰ درصد معلولیت بالا را دارا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز از افرادی که درخواست حق پرستاری خود را اعلام کرده بودند به حدود ۱۷۷۵ نفر حق پرستاری تعلق گرفته که این رقم مشمول ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده هرچند ۶۰۰۰ فرد درخواست حق پرستاری نموده‌اند اما همگی این افراد دارای شرایط لازم نیستند.

وی در ادامه با اشاره بر بخشی از مراکز تحت نظر بهزیستی در استان گفت: ۲۰ مرکز شبانه روزی، ۴۰ مرکز کاهش آسیب های اجتماعی در استان تحت نظر سازمان بهزیستی در حال فعالیت می‌باشند؛ باید عنوان کرد که یک مرکز ماده ۱۶ در کرمانشاه مشغول به فعالیت می‌باشد اما بیش از ظرفیت تعیین شده دارای جمعیت است.

وی در راستای سخنان قبلی افزود: برخی از استان های هم‌جوار استان کرمانشاه دارای مرکز ماده ۱۶ نمی باشند همین امر موجبات افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ استان کرمانشاه را فراهم نموده است.

وی در انتهای سخنان خود با اشاره بر تاثیر نشر اخبار توسط رسانه ها گفت: در انتشار اخبار حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون خودکشی لازم است دقیق تر عمل کنیم چراکه این امر خود می‌تواند یک موضوع حساس به لحاظ های مختلف باشد.

در ادامه این نشست خبری حسینی معاونت نیروی انسانی بهزیستی گفت: سال ۱۴۰۰ سال بسیار شلوغی در زمینه رسیدگی های نیروی انسانی برای سازمان ما محسوب گردید؛ و خوشبختانه در نتیجه رسیدگی‌های صورت گرفته عمل تبدیل وضعیت در سازمان ما بدون مشکل تا به امروز انجام گردید.

وی افزود: همچنین سال ۱۴۰۰ به لحاظ بودجوی سال خوبی به نسبت سالهای گذشته برای بهزیستی استان کرمانشاه به شمار رفت؛ تلاش سازمان بهزیستی مبنی بر بهبود مشکلات این قسم در سالیان پیشین مشمول جوابدهی بود.

وی ادامه داد: اعتبارات سازمان بهزیستی از سال پیش از حدود ۵۰ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد رسید؛ باید عنوان کرد که سازمان بهزیستی کرمانشاه در سال جاری شاهد کمترین شکایات مردمی بود و همین موضوع را مدیون همکاری همکاران عزیز هستیم.

وی در ادامه گفت: در هفته جاری جشنواره های فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد؛ همواره تلاش ما بر این بوده که با وجود محدودیت‌های موجود شور و نشاط جانعه هدف سازمان علل خصوص ورزشکاران تحت پوشش بهزیستی حفظ شود برنامه های چنینی همچنان درحال اجرا بوده و به منظور حفظ روحیه افراد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: باید متذکر شد که خوشبختانه در راستای پوشش دهی بیمه هم‌اکنون می‌توان گفت تقریبا هیچ فردی بدون بیمه و تحت پوشش بهزیستی وجود نداشته که رقمی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار را در برگرفته؛ بعلاوه از دیگر کمک‌های مالی صورت گرفته می‌توان به اهدای ۱۰۰ فقره جهیزیه و اختصاص ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن در سال جاری به افراد تحت پوشش اشاره کرد.

در ادامه مظفری راد معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی گفت: در حوزه مربوطه و عنوان شده چند نیاز مربوط به معیشت، مسکن از هر نیاز دیگری بیشتر از سوی جامعه تحت پوشش بهزیستی وجود داشته که با توجه به اوضاع معیشتی حاکم بر جامعه کنونی امیدوار به راهگشایی تعداد ۸۰۰۰ نفر علل خصوص سه دهک کم در امد جامعه در طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده هستیم.

وی افزود: همچنین ما به دنبال اختصاص سهمیه ای خاص برای افراد تحت پوشش در همین موضوعات عنوان شده می‌باشیم؛ بر همین اساس ۴۶ واحد مسکونی در هفته جاری به مناسبت هفته بهزیستی به افراد تحت پوشش داده شد که یک واحد به‌صورت نمادین در شهرستان جوانرود به خانواده‌ای دارای دو معلول داده شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط بودجه اختصاص یافته به منظور اختصاص منزل به افراد کم در آمد و خانوار های دارای معلول افزایش یابد؛ باید خاطر نشان کرد؛ در حوزه کمک رسانی ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیارد وام بلاعوص پرداخت شده که بخش اعظمی از آن برخواسته از کمک‌های خیرین به افراد مددجو بوده است.

وی در ادامه افزود: برآنیم که به اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به خانوارهای دارای دو معلول در شهر و ۱۵۰ میلیون به خانوار های ساکن در روستا برسیم هرچند فعلا مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک به این افراد به‌صورت بلاعوض داده می‌شود.

پایدار، معاونت پیشگیری این سازمان نیز افزود: از جمله افراد نیازمندی که تحت پوشش و کمک رسانی بهزیستی قرار می‌گیرند کودکان کار و کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست می‌باشند؛ لزوم این موضوع که تمامی کودکان کار باید تحت پوشش بهزیستی و کمک رسانی قرار بگیرند مارا بر این وا می‌دارد که شرایط لازم را جهت ساماندهی و نه جمع آوری این کودکان فراهم نمائیم.

وی با اشاره بر این موضوع که حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک کار در کرمانشاه وجود دارد در ادامه افزود: دو مرکز روزانه جهت جلوگیری از به بازار کار پیوستن و آموزش کودکان وجود دارد و یک مرکز نگهداری کودکان بر اساس سن آنها وجود دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به لزوم فراهم نمودن شرایط برای کمک رسانی حداکثری تا مرز صد در صدی کودکان بر آنیم که یاد آوری کنیم حدود ۸ دستگاه مرتبط در زمینه جلوگیری از به بازار کار پیوستن کودکان وجود داشته که لزوم همکاری این دستگاه‌ها به جهت افزودن بر تعداد ارقام ساماندهی کودکان کار به صورت سالانه از سوی بهزیستی وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از رسانه‌های حاضر خواهشمندیم تا با در نظر گرفتن لزوم مهم شمردن خدمات مشاوره و روان درمانی شماره‌های وابسته به سازمان بهزیستی را به اطلاع عموم برسانند تا افراد درصورت مواجه با صحنه مربوطه از خدمات این سازمان به موقع برخوردار گردند؛ ۱۲۳: شماره اورژانس اجتماعی، ۰۹۶۲۸: خدمات مربوط به درمان اعتیاد، ۱۴۸۰: مشاوره‌های تحصیلی و ازدواج.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه