English

رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر خبر داد

افزایش اعتبارات دولت به سازمان بهزیستی در سال ۹۸

رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر افزایش اعتبارات دولت به سازمان بهزیستی در سال 98 خبر داد.

افزایش اعتبارات دولت به سازمان بهزیستی  در سال 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، داوود ترابی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی گفت: اعتبارات دولت در سال گذشته به سازمان بهزیستی ۲۰میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان بوده است و درسال آتی افزایش می یابد.

وی بیان داشت:سازمان بهزیستی برای کمک به بخشی از افراد جامعه تاسیس شد که از نظر امکانات پزشکی و توانبخشی و اقثصادی به کمکهای شایان توجهی نیاز دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر با بیان این مطلب که سازمان بهزیستی ۵۰ شرح وظیفه بر عهده  دارد، افزود: حوزه هدف این سازمان  حدود پنج میلیون نفر افراد تحت پوشش است که گروه بزرگی را در بردارد‌.

وجود 6600 معلول در بهزیستی خمینی شهر

وی ادامه داد: در شهرستان خمینی شهر ۶۶۰۰ فرد معلول تحت پوشش در بهزیستی وجود دارد و برای خدمت رسانی به افراد مذکورسه مرکزشبانه روزی  خدمات رسانی که محمودیه بزرگترین مرکز توانبخشی شهرستان و استان است  و دو مرکز نگهداری از سالمندان وشش مرکز روزانه همگی در جهت خدمت رسانی به گروه هدف مشغول فعالیت هستندو دو مرکز اوتیسم و توانبخشی چمران نیز مشغول به کار هستند.

ترابی با اعلام آمار دریافت کننده مستمری که تعداد ۱۴۱۸نفر  هستند اضافه کرد: این تعداد ۱۶۱هزار تومان یارانه به حسابشان واریز می شود و بزودی  ۷۰۰ نفر دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان توضیح داد:  ۱۲۶ نفر بیمار قطع نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند  که ۱۰۶ از این بیماران نیاز به پرستار دارند.

وی در حوزه توان بخشی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی بحث پیشگیری بسیار مهم است و دو طرح غربالگیری شنوایی سنجی و بینایی سنجی در مرکز بهزیستی  انجام می گیرد که طی آن افرادی که دچار تنبلی چشم هستند با تشخیص از روند بیماری  پیشگیری می شود وطرح غربالگری اضطراب در مراکز پیش دبستانی از ۴۵۰۰کودک پیش دبستانی گرفته می شود.

در حوزه اجتماعی ۷۲۵ نفر  از زنان سرپرست خانوار هستند که به دلایل مختلف بیماری همسر یا طلاق در این حوزه قرار گرفته و خانوارهایی که جمعیت آنها از چهار نفر به بالا باشد  پانصدو شانزده هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

همچنین کودکان بی سرپرست از دوران شیر خوارگی تا پایان دبیرستان در این حوزه قرار می گیرندو خدمات لازم به آنها ارائه می شود.

وجود 5 خانه کودک و نوجوان در خمینی شهر

وی از وجود پنج خانه کودک و نوجوان در شهرستان خبر دادو گفت:  به همت خیرین شهرستان از ۵۹ کودک در این خانه ها نگهداری می شود.

ترابی در حوزه اجتماعی بهزیستی استقرار دفتری به نام آسیبهای اجتماعی را مهم برشمرد و اذعان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ مورد اختلاف خانوادگی به این حوزه مراجعه کرده که اورژانس اجتماعی که قسمی از حوزه اجتماعی اداره بهزیستی است در ۱۶۲  مورد مداخله که کودک آزاری یا فرار از منزل یاخشونت و همسر آزاری موارد آن بوده است ازفعالیتهای اورژانس اجتماعی است.

رییس اداره بهزیستی خمینی شهر  گفت: مراجعه کنندگان  به دفتر کاهش طلاق اداره بهزیستی حدود ۵۰۰ زوج  بوده ودر سه ماهه اول امسال ۳۵ مورد و کاهش طلاق ۱۳۲ مورد ثبت گردیده است.

ترابی بزرگترین مشکل شهرستان را اعتیاد و خشونت در خانواده ها دانست و از اجرای طرح مانا که مختص نوجوانان ۱۳ تا ۱۸سال  است خبر داد و افزود: در خمینی شهر هشت گروه محلی شکل گرفته و طبق آسیبهای  هر محله توسط شناسایی کارشناسان مراکز روانشناسی و مشاوره به درمان آنها پرداخته  می شود.

وی به بحث مشارکتهای مردمی خیریه همیاران بهزیستی اشاره کرد و عنوان نمود: خیریه همیاران بهزیستی  کمکهای شایانی به جامعه هدف بهزیستی می کند.

ترابی تصریح کرد: کمکهای خیرین در سال ۹۷ بالای بیست میلیارد تومان برای حوزه اجتماعی و توانبخشی و بهزیستی  حاصل شده است و اعتبارات دولت در سال ۹۷به مددجویان تحت پوشش در غالب مستمری، یارانه مراکز و انواع بیمه های درمانی موردی ومعیشت مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد و سیصد وسی میلیون تومان می باشد که در سال آتی این اعتبار افزایش می یابد.

ترابی از جذب اعتبارات دولت در بحث کمک به گروه هدف بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: توانستیم مبلغ  یک میلیاردونیم تومان از اعتبار تخصیص یافته را جذب کرده که این اعتبارات به معلولان و زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته اختصاص می یابد.

فعالیت 150 معلول و جانباز در رشته های ورزشی

ترابی گفت:در بخش فعالیتهای ورزشی معلولان توضیح داد: سال گذشته سه قهرمان جهانی کم بینا و نابینا در رشته دو ومیدانی از افتخارات شهرستان بودند.

وی افزد: ۱۵۰نفر از معلولان و جانبازان در هفت رشته ورزشی فعالیت می کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر از مشکل مسکن معلولان خبر دادو گفت : با تلاشهای فراوان ۱۷۰ نفراز خانواده های معلولان، مسکن مهر به آنها تعلق گرفت و ۱۰۶ نفر از خانواده هایی که دارای دو معلول هستند  بزودی مالک خانه می شوند ودر همین زمینه دولت به خانواده های دارای یک معلول تا سقف  ۸ میلیون تومان و خانواده های دو معلولی را تا سقف ۳۰ میلیون تومان کمک بلا عوض می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه