English

مجید طاهرپور:

پرورش سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در خراسان رضوی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در زمینه تولید ماهیان زینتی نیز، سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد.

پرورش سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید طاهرپور مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی این استان تولید ‌می‌شود.

طاهرپور با اشاره به میزان و نوع ماهیان پرورشی اظهار کرد: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخشهای مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردابی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

وی متذکر شد: همچنین در زمینه تولید ماهیان زینتی نیز، سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌ شود.

طاهرپور یادآور شد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متاثر شود اما خوشبختانه بهره‌برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می بندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه