English

کار فرهنگی باید منسجم و همیشگی باشد تا منجر به نتیجه شود

شهردار قم گفت: کار فرهنگی باید منسجم و همیشگی باشد تا منجر به نتیجه شود.

کار فرهنگی باید منسجم و همیشگی باشد تا منجر به نتیجه شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشست قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در مجموعه شهرداری قم به دنبال یکپارچه‌سازی حرکت‌ها هستیم، اظهار کرد: شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه و مأموریت را در شهرها دنبال می‌کنند که حجم این فعالیت‌ها با یک وزارتخانه که ۲۵ وظیفه بر عهده دارد قابل مقایسه نیست و انجام این وظایف گسترده نیازمند یک انسجام مطلوب است.

وی با اشاره به دغدغه‌های شهرداری قم در ورود به مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوع عفاف و حجاب ادامه داد: طرح مناسبی برای حجاب و عفاف در شهرداری قم برنامه‌ریزی‌ شده است اما اینکه به چه میزان به نتیجه برسد وابستگی به میزان تعامل و همراهی دستگاه‌ها با شهرداری قم در اجرای این طرح دارد.

شهردار قم با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط به یک حوزه فرهنگی محدود نمی‌شود، گفت: رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف، نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماع است و بدیهی است که در چنین شرایط اجتماعی الگوپذیری فرهنگی نیازمند نهادینه شدن آن در وجود افراد است.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید منسجم و همیشگی باشد تا منجر به نتیجه شود، تصریح کرد: در دانشگاه و نظام آموزشی بحث‌های متفاوتی وجود دارد و برنامه فرهنگی باید در هر مقطعی متفاوت باشد، اگر یکپارچگی و انسجام رقم زده نشود رسیدن به نتیجه امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: کشورهای مختلف با ظرفیت نظامی قابل توجه مقابل ایران اسلامی ایستادند اما نتوانستند به نتیجه برسند، با این وجود اکنون در عرصه فرهنگی ورود جدی‌تر دارند چرا که می‌دانند در این عرصه جای حرکت برای آن‌ها باقی است و در این شرایط همه دستگاه‌ها باید در میدان حضور یافته و نقش‌آفرینی متفاوتی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه