English

تلاش مدیریت شهری قم برای افزایش ماندگاری زائران و مسافران

شهردار قم از تلاش مدیریت شهری قم برای افزایش ماندگاری زائران و مسافران خبر داد.

تلاش مدیریت شهری قم برای افزایش ماندگاری زائران و مسافران

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشست استانی کارگروه ملی زیارت در سالن محراب حرم مطهر، با بیان اینکه قم در بحث اسکان زائران ایرانی و ساماندهی زائران خارجی مشکل دارد، اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان اطراف مسجد مقدس جمکران ۱۶۰ هکتار پارکینگ چند روزه و موقت ایجاد شد، درحالی‌که زمین‌های اطراف می‌تواند تبدیل به پارکینگ‌های عمومی دائمی شود.

وی با بیان اینکه سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر وارد شهر قم می‌شوند، ادامه داد: ماندگاری زائران ورودی به قم به دلیل ضعف در زیرساخت‌های اقامتی، گردشگری و خدماتی بین ۵ تا ۷ ساعت است.

شهردار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به‌رغم خدماتی که ارائه می‌دهند، سهمی از حجم بالای مسافر و زائر ورودی به قم ندارند، عنوان کرد: قم نتوانسته به‌صورت نهادینه برای زائر برنامه‌ریزی کند که یکی از عوامل مهم آن عدم اختصاص بودجه‌های لازم در این خصوص بوده است.

وی با تأکید بر عقب‌ماندگی‌های ادواری قم در حوزه حمل‌ونقل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم مجموعه مدیریت شهری در شرایط کنونی تلاش در راستای افزایش ماندگاری زائران ورودی به این شهر است.

دکتر سقائیان‌نژاد اضافه کرد: برای افزایش ماندگاری زائران و مسافران در قم طی سال‌های گذشته ۱۷ پروژه تفریحی، فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ پروژه جاری دیگر نیز مراحل عمرانی خود را سپری می‌کنند.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای افزایش ماندگاری مسافران در قم به دو روز، خاطرنشان کرد: با تأمین زیرساخت‌های لازم و افزایش ماندگاری مسافران، اقتصاد شهری پویاتر از گذشته خواهد شد.

سقائیان نژاد اظهار کرد: دسترسی آسان زائران به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از بحث‌های محوری شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه