English

تلاش برای احیای دوباره دشت میناب

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به همراه جمعی از فعالان محیط زیستی میناب از آخرین وضعیت دشت میناب بازدید کردند.

تلاش برای احیای دوباره دشت میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، صبح امروز رضا شهبازی مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور و محسن جرجندی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه هرمزگان از آخرین وضعیت دشت میناب بازدید کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب در دیدار با مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، جمعی از فعالان محیط زیستی و رسانه‌ای میناب عنوان کرد: در متون دینی به تعامل انسان با محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است و همه در قبال محیط زیست وظایفی داریم. 

وی با بیان اینکه معنای اسم میناب بر گرفته از آب است گفت: رسالت بسیار مهمی در برابر حفاظت از محیط زیست داریم و جوانان میناب به صورت خودجوش تلاش بسیاری در حوزه محیط زیست انجام داده اند. 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه نیاز است تلاش ها بیشتری انجام شود افزود: به دنبال کمک به توسعه منطقه در این جایگاه حضور پیدا کرده‌ایم. 

دشت+میناب(4)

وی با بیان اینکه هر دستگاهی به نسبت وظایف خود باید کار فرهنگی انجام دهد عنوان کرد: دستگاه های متولی محیط زیست راه کار های علمی خود را ارائه کنند و باید امید داشته باشیم که میناب دوباره احیا شود. 

امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به اینکه عوامل انسانی در به وجود آمدن بلایای طبیعی نقش دارند اظهارداشت: عواملی باعث شده محیط زیست ما از بین برود. 

در ادامه این سفر شهبازی با عبدالعلی زائری رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میناب دیدار و گفتگو کرد. 

زائری در این نشست با اشاره به اینکه نیازمند طرح های مطالعاتی برای دشت میناب و مسائل پیرامون آن هستیم گفت: نظر بدون مطالعه نظر نیست و مسائل باید به صورت ریشه‌ای مطرح و حل شود.

دشت+میناب

وی عنوان کرد: فروچاله به محدوده شهری رسیده‌اند و در دل مردم به‌وجود آمده است. 

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میناب با بیان اینکه باید یک طرح مطالعاتی بدون تعصب برای میناب نوشته شود افزود: طرح های مطالعاتی باید به گونه‌ای باشد که بتوان بر روی آن به صورت مستند تکیه کرد‌.

در ادامه این نشست رضا شهبازی مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور عنوان کرد: چالش های متنوعی در دشت های کشور وجود دارد و دستگاه های مختلف از نظرات کارشناسی دستگاه ما استفاده میکنند. 

وی با بیان اینکه دشت های فلات مرکزی ایران در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند گفت: تنوع رخدادهای مخاطره آمیز بسیار است همان‌طور که ایران از طبیعت بسیار متنوعی برخوردار است 

شهبازی در ادامه عنوان کرد: ما از منابع طبیعی متنوعی برخوردار هستیم و به همان نسبت با چالش های طبیعی روبرو هستیم. 

وی با اشاره به اینکه گزارش های بسیار خوبی از میناب در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی وجود دارد افزود: مطالعات بنیادی بسیار خوبی از این منطقه انجام شده اما کافی نیست. 

دشت+میناب (2)

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور اظهارداشت: مطالعات کارشناسی خوبی در میناب انجام شده و دستمان خالی نیست، سعی بر هدایت کارشناسان خود به سمت میناب هستیم.

وی با بیان اینکه دیدن زیر زمین به مراتب سخت تر از مشاهده زیر دریا است گفت: باید خودمان را از قانون آگاه کنیم و از ادبیات حقوقی و ادبیات فنی و مهندسی برخوردار باشیم. 

شهبازی با اشاره به اینکه هر دشتی در کشور از چالش های برخوردار است افزود: مسئولان منطقه‌ و نمایندگان مردم وضعیت میناب را از طریق کارگروه های کشوری مسائل مربوط را میتوانند پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بدنه دانشگاهی به شایستگی در مسیر ما را همراهی نمی‌کنند، در پایان گفت: برنامه ریزی خوبی برای استان هرمزگان به خصوص میناب درحال انجام است و درکنار همه دستگاه ها برای پیگیری مسئله میناب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه