English

بیش از ۷۰۰ شهروند کرمانشاهی از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند

مدیریت آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه خبر داد: با احیاء چاه آب مهدیه آب شرب بخشی از شهرک مهدیه(دره دراز) با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر پایدار شد.

بیش از ۷۰۰ شهروند کرمانشاهی از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهدی رشیدپور از اجرای برنامه احیاء چاه های قدیمی شهرستان خبر داد و گفت: تداوم خشکسالی در استان افت فشار آب و گاها خشکی منابع تامین را در پی دارد، به همین منظور این مدیریت احیاء چاه های قدیمی شهرستان را در برنامه کاری خود قرار داده است.

به گفته رشیدپور عملیات احیاء چاه آب مهدیه که تامین کننده آب شرب بخشی از شهرک مهدیه شهر کرمانشاه می باشد به منظور افزایش ظرفیت استحصال و کاهش تنش آبی احتمالی در فصل گرم سال در روز ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز و پس از پنج روز به پایان رسید.

رشیدپور از اهتمام شرکت آبفا استان جهت حفاظت، نگهداری و بازسازی این منابع ارزشمند خبر داد و افزود: با گذشت زمان از حفر، تجهیز و بهره برداری چاه های آب، به علت کاهش بازدهی، تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر ایجاد رسوب روی لوله جدار یا شیار گراول پشت لوله ها، نیاز به احیاء و بهسازی آنها به عنوان یک ضرورت احساس می شود، با احیاء چاه، مواد روی لوله جدار، شیارهای شبکه و گراول پک پشت لوله جدار حذف می گردد با این روش می توان با راندمان بهتر و بدون آسیب رساندن به سفره های آب زیرزمینی و محیط زیست نسبت به احیاء چاه اقدام کرد.

مدیریت آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه به مراحل انجام عملیات احیاء چاه اشاره کرد و تصریح کرد: عملیات ابتدا با برس زنی جدار و ایجاد تلاطم به کمک پیستون زنی آغاز شده و سپس با انجام دو مرحله شوک زنی به مرحله گراول ریزی و در نهایت تخلیه رسوبات داخل چاه و شستشوی آن خواهد رسید و چاه مجددا در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: خوشبختانه پس از اتمام عملیات فوق میزان آب استحصال شده از چاه مهدیه به ۱۴ لیتر در ثانیه رسید که همین امر پایداری آب شرب بخشی از شهرک مهدیه(دره دراز) با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر را به دنبال داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه