English

هاشم علایی خبر داد:

تدوین و بازنگری بیش از ۱۰۰ سند استاندارد ملی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از تدوین و بازنگری بیش از 100 استاندارد ملی طی سال گذشته در استان خبر داد.

تدوین و بازنگری بیش از 100 سند استاندارد ملی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد گفت: 14 استاندارد ملی در سال1400 توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن ها بطور مداوم انجام می گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال1400، بازنگری 91 استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته شاهد تحقق 114 درصدی در این زمینه می باشیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل می گوید: استانداردهای تدوین شده در زمینه های چوب و فرآورده های چوبی، خوراک و فرآورده های کشاورزی، گردشگری و خدمات، فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت، محیط زیست و نانو بوده است.

علایی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می باشد گفت: اغلب بازنگری های انجام شده در زمینه های شیمیایی،صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی می باشد. 

وی گفت: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل نیز با ایجاد و فعالسازی یک کمیته فنی متناظر در سال گذشته، در تدوین استانداردهای بین المللیTC29/SC8 ابزارهای کوچک مشارکت فعال و موثر داشته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه