English

در حاشیه اجلاس اکو در بندرعباس؛

سند جامع اقتصادی و سرمایه‌گذاری هرمزگان رونمایی می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم در حاشیه این نشست بتوانیم از سند جامع اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان رونمایی کنیم.

سند جامع اقتصادی و سرمایه‌گذاری هرمزگان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اجلاس نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در بندرعباس اظهار داشت: برگزاری این نشست ها در بندرعباس سبب می شود تا موضوعات اقتصادی استان و کشور را مطرح کنیم و می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان افزود: راز توسعه و پیشرفت بنادر در توسعه پس‌کرانه است که این مسئله می‌تواند بیشتر از تجهیزات و ظرفیت بنادر موثر باشد.

دوستی عنوان کرد: در این شرایط می‌طلبد در پس‌کرانه اقدامات ویژه‌ای را انجام دهیم و این اجلاس یک گام موثر در این مسیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بین المللی شدن هرمزگان مهم‌ترین گام در توسعه استان است، اظهار داشت: در مذاکرات علاوه بر مسئله ترانزیت، انتقال کنسولگری ها و بازگشایی دفاتر جدید در بندرعباس، تاسیس هلدینگ های بزرگی که با ما همکاری خواهند داشت مطرح شد که در این خصوص پیشرفت های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم راهبرد خود را در بُعد سیاست خارجی، دیپلماسی اقتصادی قرار داده است، گفت: از این رو این اتفاق در گسترس روابط با کشورهای همسایه و منطقه پیش‌برنده خواهد بود.

دوستی افزود: این اجلاس بر توسعه بندر شهید رجایی و سایر بنادر استان و موضوع ترانزیت کالاهای بسیار موثر است و اجلاس اکو می‌تواند گام موثری در دیپلماسی منطقه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان علاوه بر اینکه محلی برای ترانزیت خواهد بود می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات مجدد نیز باشد، گفت:  امیدواریم در این اجلاس دو روزه بتوانیم قرارداد و تفاهم‌نامه قابل توجهی منعقد کنیم؛ در ضمن دیدارهای بخش خصوصی با سفرا برنامه ریزی شده است و رایزنان اقتصادی می‌توانند با بخش خصوصی استان و اتاق بارزگانی هرمزگان دیدارهایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش های دولتی نیز دیدار های با سفرای مختلف و گروه های سیاسی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این دیدار ها با توجه به دستورکارهایی که برای جلسات آماده شده، قطعا راه‌گشا خواهد بود.

دوستی با بیان اینکه کارگروه های مشترک با هدف استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در حال تشکیل است، گفت: امیدواریم در حاشیه این نشست بتوانیم از سند جامع اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان رونمایی کنیم و فرصت های سرمایه گذاری در استان به زبان های مختلف درحال تدوین هستند.

وی با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی در اختیار سفرا قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: گروه های گردشگری در استان درحال ساخت یک ویدئو به زبان های مختلف درحال آماده کردن هستند و امیدواریم بتوانیم گامی مهم در جهت شناسایی استان هرمزگان به عنوان دروازه پیشرفت ایران به کشور های مختلف جهان عرضه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه