English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تأکید کرد:

با هرگونه شکار و صید غیر مجاز، بدون اخذ پروانه شکار برخورد قانونی خواهد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تصاویری که از حضور ده‌ها شکارچی در تالاب میانکاله منتشر شده، مربوط به روزهای گذشته در منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان مازندران و محدوده جغرافیایی استان گلستان بوده است.

با هرگونه شکار و صید غیر مجاز، بدون اخذ پروانه شکار برخورد قانونی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با تأیید وقوع این درگیری‌ها در محدوده جغرافیایی استان گلستان، اظهار داشت: حدود 10 روز پیش نزدیک به 150 شکارچی برای شکار غیرمجاز وارد منطقه آشوراده شدند که با مقاومت یگان حفاظت محیط زیست مازندران و نیروی انتظامی بندرترکمن تعدادی از آن‌ها دستگیر و ادوات غیرمجازشان ضبط شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته و چند روز بعد از نخستین حضور گروهی شکارچیان، بار دیگر این افراد به همان منطقه رفتند و با محیطبانان درگیر شدند که طی چند روز این درگیری رخ داد و حتی در یکی از روزها به سمت محیطبان‌ها تیراندازی کردند که چند ساچمه هم به محیطبان‌ها اصابت کرد و خوشبختانه با توجه به امکانات پوششی و حفاظتی به همکاران ما آسیبی وارد نشد و همه این مسائل نیز توسط همکاران ما مستندسازی شد و مستندات را تحویل مراجع قضایی دادیم و منتظریم برخورد جدی صورت بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: با ورود جدی‌تر نیروی انتظامی بندر ترکمن این افراد متفرق شدند و منطقه کاملا آرام بود و قرار است در همین زمینه جلساتی را با مسئولان مرتبط در استان گلستان داشته باشیم.

به گزارش موج؛ انتشار تصاویری از حضور ده‌ها شکارچی مسلح در تالاب میانکاله طی ساعات اخیر مورد توجه و انتقاد دوستداران و فعالان محیط زیست قرار گرفت که این رخداد مربوط به روزهای گذشته و قسمت‌هایی از تالاب میانکاله در مرزهای سرزمینی استان گلستان است.

به گفته محیطبانان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، تعدادی از شکارچیان در روزهای اخیر به صورت گروهی در محدوده جغرافیایی استان گلستان وارد تالاب میانکاله و مناطق اطراف جزیره آشوراده شدند و پس از مواجه شدن با محیطبانان حفاظت محیط زیست مازندران، با آن‌ها درگیر شده و حتی به سمت آنان تیراندازی کردند.

گفتنی است طبق مقررات و ضوابط قانونی، مدیریت تالاب میانکاله به دلیل قرار داشتن بخش بیشتری از این تالاب در محدوده مازندران، بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه